پیش‌اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3857506
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

پیش‌اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه» در سنندج برگزار شد

گروه اجتماعی- پیش اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه» و آیین تجلیل از دست‌‌اندرکاران و فعالان نماز مدارس و آموزش و پرورش باحضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امروز، 25 آبان ماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، پیش اجلاس استانی نماز با حضور مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری، امام جمعه و فرماندار سنندج، مدیران و اعضای شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان، جمعی از مسئولان استانی، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه، مدیران و امامان جماعت مدارس، دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران امر در مجتمع فرهنگی حضرت امام خمینی(ره) آموزش و پرورش استان برگزار شد.
محمدرضا مسیب‎‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در این همایش با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، اظهار کرد: نماز فریضه واجبی است که نور چشمان پیامبر (ص)، دعای خاصان و پیامبران عظیم الشان الهی و بهترین اعمال برای پذیرش سایر اعمال دانست.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جلسات و پیام‌های متعدد بر نمازخوانی دانش‌آموزان تأکیددارند؛ افزود: رهبری در این مسیر آموزش‌وپرورش را از اثرگذارترین دستگاه می‌دانند و تأکیددارند که فضای مدارس را به نمازخوانی جوانان و نوجوانان مزین کنید چراکه نماز تضمین‌کننده سلامت جامعه است.
حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان در این همایش با تبریک هفته وحدت، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) به بیست و هفتمین اجلاسیه سراسر نماز، توسعه، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس و در بین دانش‌آموزان را مهم‌ترین تأکید معظم له در این خصوص عنوان کرد.
وی افزود: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، وظایفی برای آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های اجرایی در اجرای این برنامه فرهنگی ترسیم شد و وزارت آموزش‌وپرورش با ابلاغیه‌ای خطاب به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، بر جریان سازی فرهنگی و اجراشدن رهنمودهای رهبری در سراسر مدارس وادارات آموزش‌وپرورش تأکید شده است.
نریمانی اعلام کرد: در راستای اجرای فرامین رهبر معظم و توسعه و تعمیق نماز،ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش استان کردستان نیز مصوب کرد که پیش اجلاسیه نماز در مدارس استان و 16 اجلاسیه متمرکز نیز در ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق و یک اجلاسیه متمرکز استانی برگزار شود.
یادآور می‌شود؛ در این همایش که با همکاری ستاد اقامه نماز استان کردستان برگزار شد؛ از مدیران دستگاه‌های برتر استان در موضوع اقامه نماز، هفت نفر از مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان درزمینه قرآن، نماز و عترت، 32 نفر از مدیران و امامان جماعت مدارس و 16 نفر از دانش‌آموزان فعال در امر نماز تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha