آغاز ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در کردستان
کد خبر: 3857807
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

آغاز ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون استانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان گفت: ثبت‌نام ازدواج دانشجویی از امروز، ۲۶ آبان ماه در سطح دانشگاه‌های استان کردستان آغاز شد.

حجت‌الاسلام ابوالحسن بهمنی، معاون استانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر دانشجویان از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغ و ترویج ازدواج آسان هرساله اقدام به برگزاری ازدواج دانشجویی کرده است.

وی با اشاره به اینکه زوج‌های دانشجو تا تاریخ 30 بهمن‌ماه سال جاری برای شرکت در ازدواج دانشجویی می‌توانند اقدام کنند، افزود: دانشجویانی که تاریخ عقد آن‌ها از یکم فروردین‌ماه سال 97 تا 30 آذرماه سال جاری باشد، فرصت ثبت‌نام در این دوره آموزشی رادارند.

معاون استانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان با اعلام اینکه امر ازدواج یک کار دینی و اعتقادی و یک کار عقلانی است، بیان کرد: خوشبختانه جشن ازدواج دانشجویی در کل کشور یک سنت حسنه بوده و هرسال در دانشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی در حدود ۲.۵ درصد بوده است و نسبت به سایر ازدواج‌ها عدد بسیار پایینی است و امیدواریم که این عدد کمتر نیز شود.

حجت‌الاسلام بهمنی با اشاره به کارهای انجام‌شده برای ازدواج دانشجویی در دانشگاه کردستان، اعلام کرد: ثبت‌نام و تحویل مدارک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج ازجمله اقدامات انجام‌شده برای ازدواج دانشجویی است که تمام زوجین مکلف به شرکت در این دوره‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه در مواردی هر دو زوج دانشجو هستند فقط یکی از آن‌ها می‌تواند به‌عنوان داوطلب اصلی ثبت‌نام کنند، افزود: دانشجویان تا یک هفته بعد پس از ثبت‌نام مدارک لازم را جهت تأیید به دفتر نهاد رهبری دانشگاه یا دفتر استانی مربوطه ارائه کنند تا ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود.

معاون استانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان اعلام کرد: در دانشگاه‌هایی که دفتر نهاد رهبری دانشگاه وجد ندارد، دانشجویان مدارک را به رابط فرهنگی دانشگاه که از طرف ستاد ازدواج تعیین‌شده ارائه کنند.

وی در پایان یادآور شد: ویرایش اطلاعات زوجین دانشجوی ثبت‌نام‌شده توسط خود داوطلب و صرفاً قبل از تأیید ثبت‌نام مقدور است.

انتهای پیام
captcha