بصیرت مردم اجازه سوء استفاده به دشمنان نمی‌دهد
کد خبر: 3858172
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

بصیرت مردم اجازه سوء استفاده به دشمنان نمی‌دهد

گروه سیاسی ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه دشمن نباید به اعتراضات دل‌خوش کند، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوا برای سهمیه‌بندی بنزین و فهم و بصیرت سیاسی مردم اجازه سوءاستفاده به دشمنان نمی‌دهد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان، 28 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: گران شدن بنزین هم به نفع کشور و هم به نفع طبقه محروم جامعه است؛ چراکه هزینه‌ای که بابت یارانه بنزین پرداخت می‌شود به جیب اقشار ضعیف جامعه برمی‌گردد.

وی افزود: بنزین یارانه‌دار فقط به نفع کسانی است که بیشترین استفاده را از آن دارند و این شامل طبقه مرفه و ثروتمند جامعه می‌شود و هیچ نفعی برای اقشار ضعیف جامعه ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: در شرایط سخت اقتصادی که به خاطر تحریم‌های دشمنان بر اقشار ضعیف جامعه تحمیل شده است باید با یک برنامه‌ریزی منسجم حمایت‌هایی از این اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه صورت گیرد که با بالا رفتن قیمت بنزین طرح کمک معیشتی برای اقشار نیازمند جامعه اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح درصورتی‌که دولت به قول‌هایی که به مردم داده است، عمل کند، تصمیمی درست و به نفع مردم خواهد بود، بیان کرد: در این راستا به‌منظور جلوگیری از گران شدن کالاهای اساسی باید نظارت بازار بیشتر شده و هزینه کمک معیشتی که از شامگاه گذشته شروع شده به حساب 60 میلیون نفر از جمعیت کشور واریز شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی گفت: دشمنان تحریم‌هایی را که در طول تاریخ برای هیچ کشوری اجرایی نکرده، علیه کشور اسلامی ایران به کار بسته است و پیش‌بینی‌شان این بوده که بیشتر از چند روز ایران دوام نمی‌آورد، اما تراز تجاری کشور که همیشه منفی بوده، امروز بعد از گذشت تحریم‌ها مثبت شده است و با توجه به پیشرفت‌های کنونی در افق 2020 رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گرانی‌ها هیچ ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارد، بیان کرد: افزایش قیمت بنزین در نهایت می‌تواند پنج درصد بر افزایش قیمت‌ها تأثیر داشته باشد درحالی‌که بیشتر قیمت‌های بازار در حال حاضر واقعی نیست و نیاز به تنظیم بازار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان ادامه داد: نکته مثبت تصمیم جدی دولت برای نظارت بر بازار، جلوگیری از سوءاستفاده‌هایی است که در دو سال اخیر در افزایش قیمت‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین در پنج سال اخیر 40 میلیون لیتر و نزدیک به دو برابر افزایش‌یافته است، گفت: این افزایش مصرف موجب می‌شود که کشور بار دیگر به واردکننده بنزین تبدیل شود و در نتیجه وابستگی ما به کشورهای دیگر افزایش‌یافته و بخش زیادی از ارز کشور به این امر اختصاص می‌یابد که به نفع ما نیست.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه ما باید آینده‌نگر باشیم، افزود: افزایش قیمت بنزین می‌تواند استفاده از وسایل عمومی را افزایش داده و در نتیجه بار ترافیکی کشور کم خواهد شد و آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور بسیار مختصر شده است، افزود: در این راستا فشارهایی بر کشور و مردم وارد می‌شود که باید تحمل کنیم؛ چراکه در نتیجه به نفع مردم خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: کاهش درآمد نفتی موجب افزایش ذخیره نفتی، تولیدات نفتی و صنایع پتروشیمی که ارزش‌افزوده برای کشور دارد، شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتراضات مردمی هیچ اشکالی ندارد، افزود: تخریب اموال عمومی و به آتش کشیدن بانک‌ها و ایجاد مزاحمت برای مردم هیچ سنخیتی با اعتراضات مردمی ندارد و انجام اقداماتی که در اغتشاشات اخیر صورت گرفته نشان‌دهنده این است که این افراد از قبل آموزش دیده‌‌اند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تأکید کرد: افراد سودجو و دست‌نشانده دشمنان از نگرانی مردم بابت تأثیر گرانی بنزین برافزایش قیمت‌ها سوءاستفاده کرده و با انجام اقدامات برنامه‌ریزی‌شده به دنبال اهداف شوم خود بودند.

وی تأکید کرد: دشمن نباید به این اعتراضات دل‌خوش کند؛ چراکه بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوا برای سهمیه‌بندی بنزین و فهم و بصیرت سیاسی مردم اجازه سوءاستفاده به دشمنان نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha