بهره‌گیری از روحانیت در مسائل قضایی سبب گره‌گشایی از مشکلات مردم می‌شود
کد خبر: 3858595
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

بهره‌گیری از روحانیت در مسائل قضایی سبب گره‌گشایی از مشکلات مردم می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به نقش بی‌بدیل روحانیون در دستگاه قضایی گفت: روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضا هستند و استفاده از جایگاه روحانیت در مسائل قضایی سبب گره‌گشایی از مشکلات مردم می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرضا مترقب، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان امروز، 30 آبان ماه در دومین همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان در سنندج با اشاره به نقش بی‌بدیل روحانیون در دستگاه قضایی اظهار کرد: روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضا هستند و استفاده از جایگاه روحانیت در مسائل قضایی سبب گره‌گشایی از مشکلات مردم می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت والای منصب قضاوت در دین مبین اسلام و قرآن کریم، افزود: در نظام اسلامی قاضی در اوج جایگاه اخلاقی قرار دارد و متصل به جایگاه ولایت است و رفتار و گفتار وی تأثیرات بسیار عمیقی بین جامعه و مردم دارد.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون، منابر و مجالس وعظ را از دیگر راهبردهای مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.
وی افزود: تبیین و تشریح جرائم و اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می‌شود برای اهالی وعظ، خطابه و سخنرانان جهت طرح این مسائل برای مردم و توجیه آحاد جامعه نسبت به مسائل قانونی از دیگر اقدامات فرهنگی دادگستری کردستان است.
مترقب عنوان کرد: جامعه روحانیت در بسیاری از مسائل کشور به‌ویژه در بحث هدایت جامعه نقش بسزایی دارد و نباید از این نقش خود در ترویج فرهنگ اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و سیره اهل‌بیت (ع) است، غافل شوند همه توان و تلاش خود را برای ترویج و تبلیغ مسائل دینی به‌کارگیرند.
وی تأکید کرد: روحانیون در دادگستری نقش پررنگی در ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر دارند و می‌توانند با اصلاح ذات البین در کاهش ورودی پرونده‌ها تأثیرگذار باشند.
مترقب اعلام کرد: از اصول اخلاقی موردتوجه ریاست معزز قوه قضاییه مسئله تکریم ارباب‌رجوع هست که خوشبختانه در دادگستری استان کردستان به این مهم توجه زیادی می‌شود و امیدواریم قضات روحانی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و با تأثیرگذاری بر کارکنان اداری به مردم و مراجعین دادگستری احترام بیشتری گذاشته شود.
یادآور می‌شود؛ همچنین در این همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان کردستان به بیان نقطه نظرات خود در مورد مسائل مختلف پرداختند.

انتهای پیام
captcha