عدم خروجی آموزش‌ها عاملی مؤثر بر افزایش نرخ بیکاری در کردستان است
کد خبر: 3858604
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

عدم خروجی آموزش‌ها عاملی مؤثر بر افزایش نرخ بیکاری در کردستان است

گروه اجتماعی- معاون امور تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: استان کردستان، از لحاظ آموزش در تمام زمینه‌های شغلی هیچ گونه کمبودی ندارد ولی متأسفانه هیچ کدام از این آموزش‌ها تبدیل به اشتغالزایی نشده که همین مسئله باعث بالا بودن نرخ بیکاری در کردستان شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر عباسی، معاون امور تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، امروز، 30 آبان ماه در رویداد تعاون در کارآفرینی که به مناسبت هفته تعاون در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها آشنایی با فضای کسب و کار و ارائه راهکارهایی برای تجاری‌سازی ایده‌ها است تا به محصول تبدیل شود.
وی افزود: استان کردستان از لحاظ آموزش در تمام زمینه ­ها شغلی هیچ گونه کمبودی ندارد ولی متأسفانه هیچ کدام از این آموزش‌ها تبدیل به اشتغالزایی نشده که همین مسئله باعث بالا رفتن نرخ بیکاری در کردستان شده است.
معاون امور تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان عنوان کرد: امید است با همکاری جهاددانشگاهی و با برگزاری چنین دوره‌هایی زمینه افزایش قدرت ریسک‌پذیری دانشجویان برای ورود به عرصه بازار فراهم شود.
وی، قدرت ریسک‌پذیری، مسئولیت پذیری و روحیه مشارکت‌جویی را از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان برشمرد و تأکید کرد: برای تقویت روحیه کارآفرینی و ترغیب جوانان به ایجاد واحدهای اقتصادی، اهم سازمان‌ها و ادارات و مراکز علمی استان دست به دست هم داده و موضوع را با جدیدت تمام پیگیری می‌کنند، چرا که استان کردستان از تمامی مؤلفه‌های توسعه یافتگی برخوردار است و نیاز به تلاش بیشتری دارد.
ابوبکر یاره، رئیس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه این جلسه عنوان کرد: تعاونی‌ها محدود به تعدادی فعالیت خاص نیست بلکه علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی زمینه‌ها تشکیل تعاونی بدهند و فعالیت‌های خود را آغاز کنند.
وی با اشاره به برخی مشوق‌ها و مزیت‌هایی که اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تشکیل تعاونی در نظر گرفته است، گفت: این مشوق‌ها شامل، آموزش در سطوح مختلف برای اعضا و مدیران تعاونی‌ها در زمینه‌های حقوقی، مهارتی، مدیریتی به صورت کاملا رایگان، معرفی تعاونی‌ها به بانک توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات که این بانک موظف است ۷۰ درصد از اعتبارات خود را به این بخش اختصاص دهد، تهیه تضمین و تأمین وثایق با تشکیل صندوق ضمانت جهت دریافت تسهیلات از سوی تعاونی‌ها، ایجاد شعب بیمه تعاون جهت بیمه کردن اعضای شرکت‌های تعاونی، حمایت و برخی کمک‌های بلاعوض توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی جهت تأمین برخی موارد مورد نیاز، حمایت‌های اداری و پشتیبانی حقوقی جهت دریافت بعضی از مجوزها در برابر ادارات است.
در ادامه کژال ساعدپناه، مدیرعامل شرکت تعاونی کارآفرینان هنرمند اندیشه که از کارآفرینان موفق استان کردستان با تشکیل تعاونی در حوزه صنایع چوب است به بیان تجربیات خود در راستای ایجاد یک تعاونی موفق پرداخت.
ساعدپناه اظهار کرد: یکی از نکات مهم در تشکیل تعاونی، اعضای آن است که باید امین یکدیگر بوده و اعتماد کافی بین آن­ها وجود داشته باشد و در ادامه به تفسیر چهار ربع نقدینگی پرداخت.
جاهده تکیه‌خواه، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی و مدرس دانشگاه در پایان برنامه به توضیحاتی در مورد تعاریف کارآفرینی و کارآفرین، انواع کارآفرینی، عوامل مؤثر بر کارآفرینی، فرآیند کارآفرینی و ... پرداخت.

انتهای پیام
captcha