آغاز رقابت قرآنی 60 نفر از خانواده شهدا و ایثارگر استان کردستان
کد خبر: 3858620
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

آغاز رقابت قرآنی 60 نفر از خانواده شهدا و ایثارگر استان کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سی‌و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه خانواده شاهد و ایثارگر امروز، 30 آبان‌ماه در مجتمع ایثار استان کردستان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز، 30 آبان ماه در حاشیه برگزاری سی‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده شاهد و ایثارگر اظهار کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی 60 نفر از خانواده شهدای برگزیده مرحله شهرستانی  در مجتمع ایثار با هم به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن ویژه خانواده شهدا در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: در این دوره از مسابقات قرآن کریم در نوبت صبح حفظ و قرائت و آزمون کتبی رشته‌های مفاهیم و تفسیر و در وقت عصر نیز مسابقات حفظ و قرائت ادامه می‌یابد.
نجفی شناسایی، تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های نخبگان قرآنی خانواده شهدا، افزایش انگیزه میان کارکنان و خانواده‌های آنان برای تداوم آموزش قرآن کریم و ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات دانست.
وی تأکید کرد: انس، تدبر و عمل به قرآن باعث رستگاری و نزدیکی انسان به خداوند می شود، زیرا این کتاب آسمانی بهترین راهنما برای انسان‌ها است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان افزود: عمل کردن به دستورات قرآن کریم باعث دوری انسان‌ها از پلیدهای ظاهر و باطن خواهد شد و الگوگیری از این کتاب آسمانی باعث سعادت و رستگاری انسان‌ها می‌شود.
وی بیان کرد: الگوگیری از قرآن کریم روزبه روز باعث رشد معنوی انسان‌ها می شود، بنابراین ضروری است که این کتاب آسمانی را الگوی خود در تمام مراحل زندگی قرار دهیم.
نجفی اعلام کرد: همه ما و دست اندرکاران و مربیان قرآنی باید کمک کنند که پیوند جوانان و نوجوانان با قرآن کریم روز به روز مستحکم‌تر شود، چراکه دشمنان با هجمه‌های فرهنگی درصدد دوری نسل جوان از معنویات هستند.
وی یادآور شد: قرآن در رأس برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و ما بر خود می‌بالیم که در نظامی اسلامی همه ما درصدد آن هستیم که در سایه قرآن کریم روز به روز به رشد معنوی برسیم.

انتهای پیام
captcha