جلسه ستاد برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت کردستان برگزار شد
کد خبر: 3862189
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

جلسه ستاد برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت کردستان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- سومین جلسه ستاد برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت کردستان در مجتمع فجر سنندج تشکیل شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 16 آذرماه در سومین جلسه ستاد برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که با حضور اعضای این ستاد در مجتمع فجر سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی به‌عنوان یکی از ارکان زیربنایی فعالیت‌های قرآنی بایستی همواره موردتوجه باشد.
وی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کشور افزود: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌منظور سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در جامعه برای فراگیری معارف قرآن و عترت دی و بهمن‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اطلاع‌رسانی بیشتر هجدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در استان بیان کرد: تلاش شود زمینه ثبت‌نام فعالان قرآنی در این آزمون از طریق تشکل‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، مؤسسات قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی بیش‌ازپیش فراهم شود.
وی راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم برشمرد.
کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (۲ رشته) در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه رشته‌های الکترونیکی این آزمون ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و بخش کتبی آن سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: ثبت‌نام در این آزمون از ۲۵ آبان‌ماه سال جاری آغازشده است.
گلباغی بیان کرد: گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل رشته‌های تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی سوره بقره و گروه معارف اهل‌بیت (علیهم‌‌السلام)نیز حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه را در برمی‌گیرد که آزمون این دو گروه به‌صورت کتبی برگزار می‌شود.
وی ۲۲ آذرماه جاری را آخرین‌مهلت ثبت‌نام در آزمون کتبی قرآن کریم اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان به فرآیند شرکت در آزمون الکترونیکی روخوانی قرآن کریم نیز اشاره کرد و افزود: شرکت در آزمون الکترونیکی و ارسال تلاوت از زمان ثبت‌نام لغایت ۲۶ دی‌ماه امکان‌پذیر است و تأکید می‌شود که در این رشته برخلاف سایر رشته‌ها از زمان ثبت‌نام امکان شرکت در آزمون و ارسال تلاوت برای ارزیابی وجود دارد.
وی در خصوص فرآیند شرکت در آزمون الکترونیکی سبک زندگی و سیره معصومان(علیهم‌السلام) یادآور شد: امکان برگزاری آزمون سبک زندگی و سیره معصومان (علیهم‌السلام) از ساعت هشت صبح روز ۲۵ دی‌ماه لغایت ساعت ۲۰ مورخ ۲۶ دی‌ماه در سامانه ایما فراهم است.

انتهای پیام
captcha