رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز
کد خبر: 3862464
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز

گروه فرهنگی ــ پوستر شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز با حضور اهالی هنر و تئاتر کُردی و مسئولان محلی روز گذشته، ۱۶ آذرماه در سقز رونمایی شد.

رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقزبه گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، فرماندار سقز، دیروز، 16 آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز ضمن تسلیت حادثه اسفناک تالار مانگه‌شه‌و به شهروندان سقزی اظهار کرد: مراسم رونمایی این دوره از پوستر جشنواره نسبت به سال‌های گذشته رونق ندارد و این تم به دلیل حادثه دردناک تالار مانگه‌شه‌و سقز انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان با احساس و جدیت این جشنواره را پیگیری کردند و همواره در صدد برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره بودند، چراکه جشنواره تئاتر کُردی برندی معتبر برای عموم مردم و شهرستان سقز است و برگزاری قدرتمند آن رمز حفظ و ماندگاری جشنواره است.

کریمیان با اشاره به اینکه افق ده ساله جشنواره تئاتر کوردی سقز پایتخت جهانی تئاتر کردی است، افزود: برای کیفیت‌سازی و ساختار سازی این جشنواره تلاش کنیم و صرفاً برگزاری جشنواره به هر قیمیتی ملاک نباشد.

وی به کمبود اعتبارات و مسائل مالی برای این جشنواره اشاره و بیان کرد: هر چند امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کردستان اعتباراتی را تخصیص دادند ولی به هر شیوه بود اعتباراتی را برای جشنواره از محل اعتبارات شهرستانی اختصاص دادیم تا مشکل کمبود اعتبار نداشته باشیم.

فرماندار سقز یادآور شد: اگر این جشنواره ماهیت و کیفیت نداشته باشد و سرمایه‌گذاری و تربیت نیروهای تئاتر را به درستی انجام ندهیم به هدف اصلی هم نمی‌رسیم بنابراین باید ریشه‌ای و ساختاری کار کنیم تا ده سال آینده از پایتخت تئاتر کوردی حرف بزنیم.

امیر کریمیان، هنرمند گرافیست سقزی هم که پوستر این جشنواره را طراحی کرد، گفت: پوستر به عنوان رسانه تصویری بیان‌کننده مسائل اجتماعی و فرهنگی آن جامعه است و همواره پوستر آینه‌ای از مسائل فرهنگی و آگاهی بصری جامعه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این پوستر از نماد و المان‌های کوردی سقز از جمله قلعه باستانی زیویه به عنوان نمادی تاریخی کردستان استفاده شده است، افزود: استفاده از رنگ‌ها و نوشته‌ها وجه مشترک طراحی این پوستر است که امیدوارم هنرمندان این پوستر را بیانگر این جشنواره ببینند.

هیوا حاج‌محمدی، دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز هم بیان کرد: امیدوارم با همدلی و همکاری همه هنرمندان جشنواره‌ای درخور مردم فرهنگ دوست سقز برگزار کنیم تا تئاتر غنی سقز را به همه ایران و جهان ارائه دهیم.

وی یادآور شد: این جشنواره مربوط به طیف خاصی از جامعه نیست و متعلق به همه مردم است بنابراین از هنرمندان و اصحاب رسانه خواهشمندم در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره همکاری کنند.

یادآور می‌شود؛ شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز، ۱۹ آذرماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ آذرماه در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha