۶۰ هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 3862481
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

۶۰ هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از تحت پوشش قرار گرفتن ۶۰ هزار خانوار و به تعداد ۱۳۷ هزار نفر از نیازمندان کردستانی خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰ هزار خانوار و به تعداد ۱۳۷ هزار نفر از نیازمندان کردستانی تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: برای این تعداد مددجو ماهیانه ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری و کمک‌ معیشت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مبلغ مستمری مددجویان این استان در سال گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: این رقم در هشت‌ماهه نخست امسال ۱۲۰ میلیارد تومان است.

شیخی‌زاده به پرداخت ۹۶ میلیارد تومان از این مبلغ مستمری به مددجویان عادی و ۲۴ میلیارد تومان به مددجویان تبصره ۱۴ اشاره و بیان کرد: مددجویان تبصره ۱۴ از دی‌ماه سال گذشته به خانواده‌های تحت حمایت اضافه شدند.

وی با اشاره به میزان مبلغ پرداختی مستمری به مددجویان تحت حمایت بیان کرد: خانواده‌های یک‌نفره ۱۷۲ هزار تومان، دونفره ۲۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان، سه‌نفره ۳۷۴ هزار تومان، چهارنفره ۴۸۳ هزار تومان و پنج‌نفره ۵۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان به‌صورت ماهیانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اعلام اینکه این مبلغ مستمری جدا از یارانه پرداختی دولت به مددجویان است، یادآور شد: از ۶۰ هزار خانوار تحت حمایت ۱۴ هزار خانوار مددجویان تبصره ۱۴ و ۴۶ هزار خانوار مددجویان عادی هستند.

انتهای پیام
captcha