انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند
کد خبر: 3862854
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند

گروه سیاسی- رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با اشاره به اینکه انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند، گفت: در این راستا نظر، رأی و حضور حداکثری مردم در انتخابات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید بتوانیم در انتخابات پیش رو فضایی ایجاد کنیم تا تمام آحاد مردم، گروه‌ها، احزاب سیاسی حضور حداکثری داشته باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان امروز، 18 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تأکید بر اینکه مردم در نظام مقدس انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در تمام عرصه‌های مختلف داشته و دارند، اظهار کرد: دیدگاه مردم ازنظر رهبران دینی، امام، رهبر معظم انقلاب و دولتمردان نظام از اهمیت و نقش ویژه‌ای برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات نقش و جایگاه مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند، افزود: در این راستا نظر، رأی و حضور حداکثری مردم در انتخابات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید بتوانیم در انتخابات پیش رو فضایی ایجاد کنیم تا تمام آحاد مردم، گروه‌ها، احزاب سیاسی حضور حداکثری داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان بیان کرد: شعار امسال یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی «گام دوم انقلاب، قانون‌مداری و بی‌طرفی و انسجام ملی» است لذا تمام اصحاب رسانه و صاحبان قلم که اثرگذاری خاصی در جامعه دارند، باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.
وی بیان کرد: انتخابات بیانگر اهمیت دادن به شعور سیاسی مردم و حقیقت عزم حضور مردم درصحنه را نشان می‌دهد لذا حضور پررنگ مردم در انتخابات سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی را تغییر خواهد داد.
انتخابات مظهر مردم‌باوری و اراده آحاد مردم است
خوش‌اقبال با اشاره به اینکه انتخابات مظهر مردم‌باوری و اراده آحاد مردم است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی متکی به آرای مردم بوده و مردم نیز پشتوانه اصلی انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.
وی افزود: کشور ایران اسلامی امروز به پشتوانه مردم شاهد پیشرفت‌های مختلفی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، صنعتی و علمی بوده است که تداوم این پیشرفت‌ها بدون حضور حداکثری مردم امکان‌پذیر نیست.
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اعلام کرد: انتخابات بیانگر اعتماد مردم، توسعه‌یافتگی، چرخش نخبگان و چرخش قدرت می‌شود و درنتیجه این امور می‌توانیم شاهد پیشرفت و توسعه روزافزون کشور باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم برجهان و توطئه‌های روزافزون دشمنان علیه کشورمان حضور حداکثری در این انتخابات هم امنیت ملی و هم قدرت چانه‌زنی مسئولان در عرصه‌های جهانی را ارتقا می‌دهد.
خوش‌اقبال حضور حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب اصلح‌ترین فرد را از اهداف تمامی متصدیان امر انتخابات دانست و گفت: در این دوره از انتخابات 281 داوطلب از تمام شهرستان‌های استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: 95 نفر از این تعداد از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، 38 نفر از شهرستان‌های سقز و بانه، 55 نفر از مریوان و سروآباد، 42 نفر از دهگلان و قروه و 51 نفر از حوزه انتخابیه بیجار بوده‌اند.
رشد 38 درصد حضور بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی
رئیس ستاد انتخابت استان کردستان با اشاره به رشد 38 درصدی ثبت‌نام بانوان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: 29 نفر از بانوان استان کردستان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.
وی از پیش‌بینی یک هزار و ۲۴۵ شعبه اخذ رأی در استان کردستان خبر داد و گفت: این تعداد شعبه اخذ رأی برای سهولت در حضور مردم در انتخابات این دوره نسبت به یک هزار و ۱۹۷ شعبه دوره قبلی حدود چهار درصد رشد نشان داشته است.
خوش‌اقبال اعلام کرد: ستاد انتخابات، هیأت‌های اجرایی، بازرسی و نظارت در استان تشکیل‌شده و فعالیت‌های خود را برای بررسی صلاحیت داوطلبان و دیگر امور مربوطه آغاز کرده‌اند.
وی یادآور شد: نتایج نهایی ثبت‌نام‌شدگان تأیید صلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی 23 بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و از 24 بهمن‌ماه به مدت هفت روز این افراد می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهد و در دوم اسفندماه نیز انتخابات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha