وقف ۱۴ هکتار زمین کشاورزی در بیجار
کد خبر: 3866269
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

وقف ۱۴ هکتار زمین کشاورزی در بیجار

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از وقف مشارکتی ۱۴ هکتار زمین کشاورزی مرغوب توسط ورثای مرحوم مصطفی بهاری در روستای چشمه کاظم شهرستان بیجار خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به استقبال گرم مردم استان کردستان طی سال جاری از وقف اظهار کرد: واقفان استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون 33 وقف جدید را به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 21 وقف در بانه، چهار وقف در سنندج، سه وقف در بیجار، سه وقف در سقز، دو وقف در قروه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از وقف مشارکتی 14 هکتار زمین کشاورزی مرغوب توسط ورثای مرحوم مصطفی بهاری در روستای چشمه کاظم شهرستان بیجار خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی این موقوفه دو میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه با نیت خیرات و مبرات و اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی وقف‌ شده است، بیان کرد: بیشترین نیات موقوفات استان کردستان وقف مسجد بوده است که نیازمند فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه هستیم.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به وجود دو هزار و 250 موقوفه در سطح استان کردستان یادآور شد: این موقوفات دارای 15 هزار و 402 رقبه متصرفی، سه هزار و 93 رقبه غیرمتصرفی و 115 رقبه اشتراک تولیت هستند.

انتهای پیام
captcha