برگزاری شب خاطره عملیات کربلای ۵
کد خبر: 3866643
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

برگزاری شب خاطره عملیات کربلای ۵

گروه جهاد و حماسه ــ شب خاطره گرامیداشت عملیات کربلای ۵ و شهدای گرانقدر آن در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

برگزاری شب خاطره عملیات کربلای ۵به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیصد و نهمین شب خاطره و گرامیداشت عملیات کربلای ۵ و شهدای گرانقدر این عملیات در سال ۱۳۶۳ روز پنجشنبه، پنجم دی‌ماه، از ساعت ۱۵ در سالن سوره حوزه هنری تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم که با حضور سردار سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، برگزار می‌شود، وی و تعدادی از مسئولان گردان عملیات کربلای ۵ و فرماندهان سپاه به خاطره‌گویی درباره این عملیات پرداخته و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه کربلای ۵ را گرامی می‌دارند.

یادآور می‌شود، عملیات کربلای ۵ که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا (ع) در منطقه شلمچه و شرق بصره با وجود وضعیت سخت آن روز‌ها و کمبود تجهیزات و پس از شکست در عملیات کربلای ۴ آغاز شد. کربلای ۵ را می‌توان پاسخی به عملیات کربلای ۴ دانست چرا که در این عملیات دشمن که مورد حمایت کشور‌های غربی بود توانست به کمک آواکس‌ها عملیات رزمندگان ایرانی را شناسایی و برای مقابله با آن آماده شود که همین امر موجب به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایرانی شد.

انجام عملیات در منطقه کربلای ۵، آن هم در مقیاس گسترده، موجب شد عملیات در فاو منتفی و نیرو و امکانات دشمن به منطقه شرق بصره اعزام شود. در واقع دشمن ضمن غافلگیر شدن نسبت به عملیات شرق بصره از نظر زمان و مکان، در مورد تاکتیک ویژه عملیات که عمدتاً معطوف به عبور از منطقه آب گرفتگی و کانال پرورش ماهی و حرکت از شمال به جنوب در پشت مواضعش بود نیز غافلگیر شد.

انتهای پیام
captcha