شرکت بیش از ۸ هزار نفر در مسابقه کتاب‌خوانی ویژه آثار مقام معظم رهبری
کد خبر: 3871497
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

شرکت بیش از ۸ هزار نفر در مسابقه کتاب‌خوانی ویژه آثار مقام معظم رهبری

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه در مسابقه کتاب‌خوانی ویژه آثار مقام معظم رهبری، ۸ هزار و ۱۲۰ نفر شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد پنج هزار و ۹۴۳ نفر از استان و ۲ هزار و ۱۷۷ نفر نیز از خارج استان بوده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کردستان، محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اظهار کرد: آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی ویژه آثار مقام معظم رهبری با همکاری کتابخانه‌های عمومی، دفتر نماینده ولی‌فقیه و صداوسیمای مرکز کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور مسئولان، علاقه‌مندان و برگزیدگان روز چهارشنبه، ۲۵ دی‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای در سنندج برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، بابیان اینکه در این مسابقه کتاب‌خوانی ۸ هزار و ۱۲۰ نفر شرکت کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۹۴۳ نفر از استان و ۲ هزار و ۱۷۷ نفر نیز از خارج استان بوده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه در مراسم اختتامیه تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی ویژه آثار مقام معظم رهبری ۱۵ نفر از برگزیدگان با حضور مسئولان استان و متولیان برگزاری مسابقه تقدیر می‌شوند.

عبدالملکی اعلام کرد: در این مسابقه کتاب‌خوانی ۵ اثر «دغدغه‌های فرهنگی»، «کار باید تشکیلاتی باشد»، «ژرفای نماز»، «مطلع عشق» و «بیانیه گام دوم انقلاب» از آثار مقام معظم رهبری معرفی‌شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که شرکت‌کنندگان در این مسابقه کتاب‌خوانی فقط از داخل استان باشند، اما خوشبختانه برگزاری این مسابقه با استقبال گسترده مردم سایر استان‌ها نیز مواجه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بابیان اینکه در مراسم اختتامیه این مسابقه کتاب‌خوانی از ۱۵ نفر از برندگان با اهدای لوح سپاس و همچنین هدایای نقدی تقدیر به عمل می‌آید، ادامه داد: به نفرات اول، ۵ میلیون ریال، نفرات دوم، ۳ میلیون ریال و نفرات سوم، دو میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی اعلام کرد: همچنین از سوی متولیان برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مذکور، جوایز ارزنده‌ای به‌ قید قرعه به برخی دیگر از شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

عبدالملکی، هدف از برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی را ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای شاخص سرانه مطالعه بیان کرد و افزود: آشنایی با آثار مقام معظم رهبری به‌ویژه در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی موردتوجه است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با بهره‌مندی از منابع و آثار مهم و اثرگذار یکی از برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه است، یادآور شد: همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌ها در برگزاری هر چه‌بهتر چنین برنامه‌های فرهنگی بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام
captcha