ثبت اطلاعات بیش از ۲ هزار رقبه کردستان در سامانه جامع موقوفات
کد خبر: 3871726
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

ثبت اطلاعات بیش از ۲ هزار رقبه کردستان در سامانه جامع موقوفات

گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان کردستان از ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی ۲ هزار و ۵۰۰ رقبه استان کردستان در سامانه جامع موقوفات خبر داد.

محمدمهدی سلیمانی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی موقوفات با استفاده از سیستم جغرافیایی GIS در سطح موقوفات استان کردستان در حال انجام است.

وی افزود: در قالب این طرح تمام مشخصات و ویژگی‌های یک رقبه ازلحاظ میزان ارزش، نوع کاربری ازلحاظ مسکونی، تجاری و زراعی و اطلاعات مکانی و جغرافیایی دقیق آن مشخص‌شده و بعد از جمع‌آوری، این اطلاعات به‌صورت لایه به لایه وارد سامانه جامع موقوفات کشور خواهد شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه کردستان از ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی ۲ هزار و ۵۰۰ رقبه استان کردستان در سامانه جامع موقوفات خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر موقوفات استان کردستان دارای ۱۵ هزار و ۴۲۵ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است که ثبت مشخصات این رقبات ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۲ طرح جامع عمرانی برای توسعه بقاع متبرکه صاحبه خاتون بیجار و حیات غیب قروه مجوز اجرا دریافت کرده‌اند که این فعالیت‌های به‌منظور احیای موقوفات و بقاع متبرکه صورت گرفته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۷۰۰ متر احداث اعیان جدید در بقاع متبرکه استان کردستان طی امسال انجام‌شده است، اعلام کرد: تهیه دفترچه امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری سه رقبه در شهرستان‌های سنندج و قروه، عملیات تکمیل و بهسازی فضای بقعه متبرکه هاجر خاتون و تبدیل آن به شبستان نیز در سال جاری آغازشده است.

وی یادآور شد: شناسایی و احصای ۳۱ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه زمین‌های وقفی با کاربری‌های مختلف نیز انجام‌شده که در این بخش سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌های خود را به اداره اوقاف و امور خیریه استان ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha