اعضای بدن جوان بیجاری به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید
کد خبر: 3871739
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

اعضای بدن جوان بیجاری به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید

گروه اجتماعی ــ کارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهدای عضو رضا شهریاری، جوان ۲۸ ساله بیجاری و نجات جان هشت نفر از مرگ حتمی خبر داد و گفت: برای اولین بار در یک اقدام بی‌سابقه در کشور ریه این جوان نیز پیوند داده شد.

شیدا خیرالهی، کارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: رضا شهریاری در 22 دی‌ماه دچار سانحه تصادف شده و به بیمارستان امام حسین بیجار منتقل می‌شود که به دلیل شدت جراحت بیمار به بخش ویژه بیمارستان کوثر سنندج اعزام می‌شود.

وی افزود: بعد از تأیید مرگ مغزی این بیمار توسط پنج پزشک متخصص دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برای دریافت رضایت از خانواده بیمار اقدام شده و در روز 23 دی‌ماه بیمار به تهران اعزام‌شده و در 24 دی‌ماه اعضای وی اهدا می‌شود.

کارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهدای عضو رضا شهریاری، جوان 28 ساله بیجاری و نجات جان هشت نفر از مرگ حتمی خبر داد و گفت: برای اولین بار در یک اقدام بی‌سابقه در کشور ریه این جوان نیز پیوند داده شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون خانواده خیر پنج نفر از بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو فرد بیمار رضایت داده‌اند، اعلام کرد: طبق شواهد موجود با استفاده از اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان به 8 نفر زندگی دوباره بخشید و نیز با اهدای بافت‌های او از یک تا 53 نفر را از معلولیت نجات داد.

یادآوری می‌شود که در استان کردستان از سال 90 تاکنون 35 نفربر اثر مرگ مغزی اعضای خود را اهدا کرده‌اند که این امر منجر به نجات جان نزدیک به 200 نفر از مرگ حتمی شده است.

انتهای پیام
captcha