راز جاودانگی علما در آثار مکتوب آن‌ها نهفته است
کد خبر: 3871860
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

راز جاودانگی علما در آثار مکتوب آن‌ها نهفته است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه نشست با علما عبادت محسوب می‌شود، گفت: راز جاودانگی علما در کتاب‌ها و آثار مکتوب آن‌ها نهفته است و از این طریق می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی آثار مقام معظم رهبری که امروز، 25 دی‌ماه در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: برای نجات انسان از تاریکی‌ها و ظلمات و هدایت به‌ سوی نور آنچه می‌تواند ما را در این راه کمک کند، کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی افزود: هدایت انسان در زمان بیشتر انبیای الهی نیز به‌واسطه همین کتاب بوده است و امروز نیز قرآن تنها کتاب هدایت انسان به سمت نور الهی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب موجب دانایی و احترام بیشتر بین مردم می‌شود، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز می‌فرماید: «ارزش انسان‌ها به این است که با علم سرکار داشته باشند و برای این امر باید با علما ارتباط برقرار کنید».

وی بیان کرد: راه برقراری ارتباط با علما تنها ارتباط مستقیم با آن‌ها نیست بلکه از طریق مطالعه آثار و تألیفات آن‌ها می‌توان با دیدگاه‌ها و نظرات هدایتگر آن‌ها آشنا شد و به جایگاه والا و متعالی مقام انسانیت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه نشست با علما عبادت محسوب می‌شود اعلام کرد: کلید جاودانگی علما در کتاب‌های و آثار مکتوب آن‌ها نهفته است و از این طریق می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: تلاوت قرآن برای انسان عبادت و ذکر بوده و او را در مسیر شد و تعالی قرار می‌دهد و بر همین اساس نیز هم‌نشینی با کتاب یک عالم ربانی مانند هم‌نشینی باخدا بوده و تأثیرگذاری خاصی بر انسان خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه علما گاهی با رفتار، گفتار، عمل خود می‌توانند بر یک جامعه تأثیرگذار باشند، ادامه داد: کسانی مانند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، کسانی هستند که با عمل و رفتار خود توانستند نه‌تنها بر اطرافیان خود بلکه بر یک جهان تأثیرگذاری داشته باشند؛ لذا باید از لحظه‌لحظه زندگی‌شان کتاب‌ها نوشت.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: مقام معظم رهبری استان کردستان را یک استان فرهنگی نام‌گذاری کرده است؛ لذا باید انجام کار فرهنگی در استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر باشد تا زمینه رشد و تعالی فرهنگی بودن استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی آثار مقام معظم رهبری افزود: این مسابقه یک کار ارزشمند و درخور شأنی بوده در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آشنایی نسل جوان با افکار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب باید ادامه داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امروز تلاش برای گسترش کتاب‌خوانی و فرهنگ مطالعه در جامعه وظیفه‌ای سنگین بر دوش تمام مسئولان است که باید به‌طورجدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گفته‌ها و نوشته‌های رهبر معظم انقلاب در تمام حوزه دقیق و کارشناسی شده بوده است، یادآور شد: این گفته‌ها و نوشته‌ها باید در قالب برنامه‌های فرهنگی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد تا نسل جوان جامعه با تمامی ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha