سریال سنجرخان وارد فاز اجرایی شد
کد خبر: 3871889
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

سریال سنجرخان وارد فاز اجرایی شد

گروه فرهنگی - ساخت و تولید «سریال سنجرخان» با حضور محمدحسین لطیفی، کارگردان سرشناس کشورمان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

بە گزارش ایکنا از کردستان به نقل از پایگاە اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، 25 دی‌ماه در دیدار با کارگردان سریال سنجرخان بر معرفی چهره‌های تأثیرگذار و مغفول مانده استان تأکید و اظهار کرد: این شخصیت‌های تأثیرگذار تاریخی و نام‌آور باید در سطح ملی به مردم معرفی شوند.
وی بابیان اینکه در طول تاریخ کم‌توجهی‌های زیادی نسبت به شخصیت‌های مهم استان صورت گرفته است، افزود: ما خود در گام اول باید تلاش کنیم این چهره‌ها و مفاخر را به جامعه معرفی کنیم چراکه آنان سهم بزرگی در امنیت و فرهنگ ایران داشته‌اند.
مرادنیا بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای ساخت حرفه‌ای سریال سنجرخان تأکید و عنوان کرد: ساخت و تولید این سریال خواسته مردم است و ما نیز تلاش خواهیم کرد این سریال تولید و از رسانه ملی و شبکه‌های سراسری پخش شود.
وی بیان کرد: بیشتر مردم کردستان نام سنجر خان را شنیده‌اند ولی شناخت چندانی از جایگاه و نقش وی در عرصه‌های تاریخی و سیاسی ندارند، بنابراین این سریال به شناخت این شخصیت کم‌نظیر کمک شایانی خواهد کرد.
استاندار کردستان خواستار بهره‌گیری از توان و ظرفیت هنرمندان کردستانی در ساخت سریال تاریخی سنجرخان شد و اعلام کرد: هنرمندان استان با مشارکت در این زنجیره می‌توانند بسیاری از قابلیت‌های خود را نمایان و از آن به‌عنوان یک فرصت مطلوب استفاده کنند.
وی در ادامه سخنان خود اتمام تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌کاره فرهنگی و ورزشی را نیز یادآوری کرد و گفت: توافقی با یونسکو صورت گرفته است که جشن نوروز امسال با حضور تعداد کثیری از سفیران کشورهای خارجی و کشورهای حوزه نوروز در سنندج برگزار شود.
در ادامه این دیدار محمدحسین لطیفی، ضمن ابراز خوشحالی از شروع ساخت سریال سنجرخان گفت: تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از هنرمندان توانمند کردستانی این سریال تاریخی و فاخر را در بازده زمانی یک‌ساله تا ۱۵ ماه به اتمام برسانیم.
این کارگردان سرشناس کشور یادآور شد: این سریال در ۲۶ قسمت ساخته خواهد شد و پیش‌تولید آن نیز طی چند روز آینده شروع خواهد شد.
یادآور می‌شود؛ سنجرخان یکی از مبارزان جنگجو و نام‌آور کُرد است که با جمع‌آوری نیروهای مردمی از سطح روستاها در زمان اشغال شهرهای کشور توسط روسها و انگلیسی‌ها توانست انگلیسی‌ها را شکست داده و از خاک کردستان دور کند و در مبارزه با روس‌ها آن‌ها را از خاک کردستان دور کرده و در منجیل جنگ را به میرزاکوچک‌خان جنگلی واگذار می‌کند.

انتهای پیام
captcha