صدور مجوز فعالیت برای ۷۰ مؤسسه و مرکز فرهنگی - هنری در کردستان
کد خبر: 3872059
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

صدور مجوز فعالیت برای ۷۰ مؤسسه و مرکز فرهنگی - هنری در کردستان

گروه فرهنگی- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه پروانه دائم مراکز و مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی - هنری دارای اعتبار چهارساله است، گفت: در حال حاضر ۷۰ مؤسسه و مرکز فرهنگی - هنری در کردستان مجوز فعالیت دارند.

عبید رستمی،  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مراکز و مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری، تشکیلاتی هستند که با هدف و مقاصد فرهنگی به صورت انتفاعی و غیر انتفاعی در یک یا چند قلمرو فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان مجوز فعالیت دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه پروانه دائم مراکز و مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی - هنری دارای اعتبار چهارساله است، افزود: در حال حاضر ۷۰ مؤسسه و مرکز فرهنگی - هنری در کردستان مجوز فعالیت دارند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: اهداف فرهنگی مراکز و مؤسسات، کانون ها و انجمن های فرهنگی و هنری براساس اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آن‌ها نبایستی منافاتی با مبانی فرهنگ عمومی داشته باشد.
وی عنوان کرد: مؤسسات و مراکز فرهنگی می‌توانند حسب مورد یا تأیید دبیرخانه هیأت و با رعایت ضوابط و در راستای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سینمایی و سمعی و بصری و مطبوعاتی و تبلیغاتی به ایجاد و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آزاد فرهنگی، هنری در زمینه‌های مختلف آموزشی با اهداف کاربردی و توسعه وگسترش سطح فرهنگ و ارتقای دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر استان کردستان اقدام کنند.
وی در پایان یادآور شد: هدف از راه‌اندازی این مراکز فرهنگی برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و همایش‌های عمومی و تخصصی متناسب با حوزه فعالیت و مأموریت مندرج در اساسنامه مراکز و مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی - هنری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha