۲۸ دی؛ نماد ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم سنندج
کد خبر: 3872445
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

۲۸ دی؛ نماد ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم سنندج

گروه سیاسی ــ فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، ۲۸ دی سال ۶۵ را نماد ایستادگی، مقاومت و ایثار مردمان این استان دانست و گفت: اگرچه در ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌گناهی براثر بمباران ناجوانمردانه رژیم بعث به شهادت رسیدند، اما نام و یاد آن‌ها برای همیشه در تاریخ ثبت است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس در یادواره سیدالشهدای مقاومت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای بمباران 28 دی سنندج که امروز، 28 دی‌ماه در مجتمع امام خمینی‌(ره) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهدای 28 دی بسیار مظلومانه در بمباران رژیم بعث به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ایام بسیار حساسی را پشت سر گذاشتیم که از ایام‌الله بودند، افزود: 28 دی در تاریخ زرین مردمان مسلمان، شجاع، باغیرت، زنان پاکدامن و مردان دلیر این آب و خاک از ایام‌الله محسوب می‌شود و در تاریخ زرین ما این روز ثبت و ضبط شده است.

سردار حسینی این روز را نماد ایستادگی، مقاومت و ایثار مردمان این استان دانست و بیان کرد: اگرچه در 28 دی‌ماه سال 1365 زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌گناهی بر اثر بمباران ناجوانمردانه رژیم بعث به شهادت رسیدند، اما نام و یاد آن‌ها برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط است.

وی گفت: در تاریخ بیکران انسان، میلیاردها نفر آمدند و رفتند اما جز عده‌ای اندک که نام و یاد آن‌ها برای همیشه در تاریخ زندگی انسان‌ها به ثبت رسیده است، نامی از کسی نمانده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس بیان کرد: جنگ تحمیلی را مردم استان کردستان با تمام وجود درک، احساس و تجربه کردند، بمباران، موشک، توپخانه، حملات وحشیانه شیمیایی را از کشورهایی که مدعی دموکراسی، آزادی‌خواهی و دفاع از کرامت انسان‌ها بودند و امروز کشور ایران اسلامی را تهدید به تحریم شورای امنیت می‌کنند، در این جنگ تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی عامل اتحاد، یکپارچگی و وحدت مسلمانان در برابر تجاوز دشمنان بود، عنوان کرد: دو حادثه اخیر شامل حضور آگاهانه و به موقع ده‌ها ایرانی در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی و حمله قهرمانانه نیروهای مسلح ایران اسلامی به پایگاه‌های تروریستی آمریکا جزء ایام‌الله برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

سردار حسینی عنوان کرد: حمله به پایگاه‌های آمریکایی جزء دفاع مشروع کشورمان بود؛ چراکه در کشور دیگر یک مسئول رسمی ایران اسلامی را ترور کردند و پاسخ ما نیز شرعی، قانونی و حق مسلم مردم کشور ایران اسلامی است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی نشان داده‌اند که مردمی آگاه، بزرگ، قدرتمند، با اقتدار هستند که سختی‌ها، تحریم‌های زیادی را تجربه کرده و برای دفاع از آب و خاک، ناموس و کشور در برابر هر ستمگری با هر قدمتی جوابی دندان‌شکن و سخت خواهند داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: ما در دوران جنگ تحمیلی شاهد شهادت عزیزانمان بودیم و سخت‌ترین حملات و بمباران‌های شهرهای کشور را شاهد بودیم اما نصرت پیروزی براساس وعده حق از آن ما بود.

وی بیان کرد: اگرچه جنایات داعش در چند سال اخیر کلید خورد اما مردم استان کردستان این جنایات را در دهه شصت توسط گروهک‌های ضد انقلاب تجربه کردند و شاهد شهادت عزیزانشان در روز مراسم عروسی، سربریدن‌های وحشیانه جوانان و نوجوانانشان در این سال‌ها بودند اما هیچگاه تسلیم نشدند.

سردار حسینی عنوان کرد: نیروهای داعش امروز نیز به فرماندهی عالی سردار حاج قاسم سلیمانی از صفحه روزگار محو شدند و آثار جنایت‌بارشان در تاریخ ثبت و ضبط است.

وی گفت: نیروهای داعش قصد داشتند تا اسلامی خونریز، وحشی، آدم‌کش را به جهان غرب معرفی کنند و سرمایه و هستی کشورهای اسلامی را غارت کنند اما خداوند با دست توانای رزمندگان جبهه مقاومت آنان را وادار به شکست کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان یادآور شد: ما یک کشور بزرگ، دارای رهبری بزرگ و ملتی بزرگ هستیم که قطعاً در برابر دشمنان مقاومت کرده و پیروزی از آن ماست نه از آن تجهیزات و ابزارهای جنگی، اگرچه ما امروز دارای پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی به‌همت جوانان دانشمند کشور هستیم.

انتهای پیام
captcha