توزیع شش هزار کتاب آموزش عملی نماز ویژه اهل سنت در کردستان
کد خبر: 3873224
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

توزیع شش هزار کتاب آموزش عملی نماز ویژه اهل سنت در کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان از چاپ و توزیع شش هزار کتاب آموزش عملی نماز ویژه اهل سنت برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رمضان یوسفی، معاون نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان، در دوره توجیهی «آموزش عملی نماز کلید بهشت» ویژه آموزشیاران نهضت سوادآموزی ناحیه یک سنندج که امروز، یکم بهمن‌ماه در کانون ملی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، گفت: مجموعه نهضت سوادآموزی باید تلاش‌های فراوانی در خصوص کارهای فرهنگی و مذهبی انجام دهد؛ چراکه سوادآموزان زیرمجموعه آن‌ها، افرادی هستند که آموزش به آن‎ها دشوار بوده و نیاز به تلاش بسیار دارد.

وی با تأکید بر برگزاری دوره آموزشی «نماز کلید بهشت» در تمامی شهرستان‌های استان با استفاده از اساتید بومی استان، افزود: آموزش در حوزه نماز نیاز اصلی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی است.

یوسفی با اشاره به اینکه اگر آموزش‌دهندگان به‌خوبی درباره فرهنگ اقامه نماز آموزش ببینند، می‌توانند سوادآموزان را با نماز آشنا کنند، بیان کرد: آموزشیاران در کلاس‌های آموزشی خود اهمیت اقامه نماز را برای سوادآموزان تبیین کنند تا از لحاظ دینی، دَین خود را به این فریضه الهی ادا کرده و در فراگیران انگیزه کافی نسبت به توجه به آن به وجود آید.

وی از چاپ شش هزار کتاب آموزش عملی نماز ویژه اهل سنت برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد و عنوان کرد: با چاپ این کتاب‌ها فراگیران نهضت سوادآموزی به‌راحتی می‌توانند نسبت به چگونگی نماز و دستورات مرتبط با آن آگاهی پیدا کنند.

اکبر عظیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در ادامه این نشست پایبندی به نماز را نشانه اهمیت دادن مردم به این فریضه الهی دانست و اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد نماز دوری از منکرات و نزدیکی به قدرت لایزال‌الهی است.

وی بیان کرد: نماز اصل و رکن دین همه ما مسلمانان جهان است و این امر باید در تمامی جوامع اسلامی توسط مبلغان که پرچم‌داران این رکن هستند، فرهنگ‌سازی شود.

عظیمی با اشاره به آشنایی با معارف نماز و جلسات بیشتر در این رابطه، عنوان کرد: فرهنگ نماز یکی از شاخص‌های مهم مادی و معنوی است و کسانی که به‌درستی از این فرهنگ در جامعه استفاده کنند، می‌توانند از فواید فردی و شخصی در دنیا و آخرت از آن بهره‌مند شوند.

وی وظیفه یک آموزشیار خوب را سنگین دانست و یادآور شد: وظیفه شما یک وظیفه الهی و قرآنی است و با پرداخت به نماز علاوه بر اینکه ثواب پروردگار بر اعمال شما گسترده می‌شود، در دیگران نیز این میل و رغبت را ایجاد می‌کنید که به‌سوی نماز روی‌ آورند.

انتهای پیام
captcha