«سیل مهربانی» دانش‌آموزان کردستانی برای کمک به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3873542
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

«سیل مهربانی» دانش‌آموزان کردستانی برای کمک به سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها با عنوان «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» امروز، 2 بهمن‌ماه در دبستان دخترانه شاهد شهیده شهین مردوخی ناحیه دو سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، در آیین نمادین دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها با عنوان «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» دانش‌آموزان، اولیا و معلمان آموزشگاه دخترانه شاهد شهیده شهین مردوخی ناحیه دو سنندج به همراه مسئولان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان و برخی از مناطق جنوب شرقی کشور اهدا کردند.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم، با اشاره به شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همزمان شهیدش، اظهار کرد: برخی از بزرگان همچون سردار سلیمانی با بذل خون و جان و مال خود در راه میهن، درس ایثار و ازخودگذشتگی به ما می‌آموزند.

وی مهربانی و کمک به همنوع را وظیفه ذاتی هر انسانی دانست و افزود: سیل تمام دارایی و زندگی هموطنان ما را در سیستان و بلوچستان با خود برده است و اکنون وظیفه همه ماست که در این شرایط سخت آن‌ها را حمایت کنیم.

قربانی با اشاره به تأثیرات تربیتی برنامه سیل مهربانی در دانش‌آموزان بیان کرد: با اهدای کمک‌های انسان دوستانه و هرچند کوچک روحیه نوع دوستی و کمک به همنوع در دانش‌آموزان تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیل مهربانی دانش‌آموزان کردستانی تا یک هفته در همه مدارس استان ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در مراسمی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال خواهد شد.

عظیمی، مدیر دبستان دخترانه شاهد شهیده شهین مردوخی در ابتدای این مراسم نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش عوامل آموزشگاه، دانش‌آموزان و اولیای آنان، اجرای این طرح را بسیار انسان دوستانه توصیف کرد و گفت: کمک‌های هرچند اندک شما دانش‌آموزان می‌تواند موجب دلگرمی مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان شود.

یادآور می‌شود که در این مراسم باران صادقی، یکی از دانش‌آموزان سنندجی قلک خود را برای کمک به مردم سیل‌زده منطقه سیستان‌وبلوچستان اهدا کرد.

انتهای پیام
captcha