تحصیل بیش از 14 هزار دانش‌آموز کردستانی در مدارس شاهد
کد خبر: 3873558
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

تحصیل بیش از 14 هزار دانش‌آموز کردستانی در مدارس شاهد

گروه اجتماعی- رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش کردستان از فعالیت 14 هزار و 700 دانش‌آموز در 53 مدرسه شاهد استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، صلاح‌الدین مفیدی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش کردستان امروز، دوم بهمن‌ماه در گردهمایی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان که در دبیرستان شاهد شهیده ژیلا مقبل ناحیه یک سنندج برگزار شد؛ با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهدای حوادث اخیر، اظهار کرد: شهدا مردانه ایستادند تا ما باعزت روی پای خود بایستیم و ما باید با الگوگیری از آنان در مسیر شهدا حرکت کنیم.
وی با اشاره به وجود 53 مدرسه شاهد در استان کردستان افزوو: 14 هزار و 700 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 558 نفر از آنان را دانش‌آموز جامعه هدف تشکیل می‌دهند.
مفیدی از پوشش 321 دانش‌آموز استان در قالب طرح پراکنده شاهد در همه شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: حتی یک دانش‌آموز جامعه هدف را در یک مدرسه دورافتاده پوشش می‌دهیم.
وی ادامه داد: همه مدیران مدارس شاهد استان کردستان خود را ملزم به اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه امور شاهد و ایثارگران می‌دانند و خوشبختانه عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس شاهد استان بسیار مطلوب است.
رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش کردستان با بیان اینکه مدارس شاهد استان در اکثر شاخص‌های آموزشی و پرورشی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند؛ عنوان کرد: از 772 دانش‌آموز پایه دوازدهم در سال گذشته 272 نفر یعنی حدود 35 درصد در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته‌شده‌اند.
وی از مدارس شاهد به‌عنوان بهترین پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و بیان کرد: سال گذشته از 24 مدرسه شاهد مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه، 16 مدرسه رتبه ممتاز و موفق را کسب کردند و همچنین 17 دانش‌آموز نیز به مسابقات علمی مرحله استانی و کشوری راه پیدا کردند.
مفیدی در پایان با اشاره به وجود کاستی‌ها، چالش‌ها، مسائل و مشکلات مدارس شاهد استان یادآور شد: این گردهمایی در راستای اجرایی کردن برنامه‌های وزارت، ارتقای کیفیت‌بخشی و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه امور شاهد و ایثارگران و آشنایی مدیران مدارس با طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه برگزارشده است.

انتهای پیام
captcha