کسب عنوان پایتخت کتاب جهان تلاش همه نهادهای مدنی را می‌طلبد
کد خبر: 3878517
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۷

کسب عنوان پایتخت کتاب جهان تلاش همه نهادهای مدنی را می‌طلبد

استاندار یزد گفت: یزد امسال پایتخت کتاب ایران معرفی شد و دستاوردهای خوبی برای استان داشت اما تمرکز توقعات بر چند دستگاه محدود بود و برای کسب پایتخت کتاب جهان باید از ظرفیت تمام نهادهای مدنی استفاده شود.

کسب عنوان پایتخت کتاب جهان تلاش همه نهادهای مدنی را می‌طلبدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 23 بهمن ماه در آیین آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و فرصتی برای توجه جدی‌تر به مسائل فرهنگی استان و ورود کتاب به جریان زندگی در سطح خانواده‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی یزد گفت: امیدواریم این کتابخانه در نیمه اسفندماه سال جاری در آیینی درخور این نام و جایگاه و با توجه به اینکه بیش از 20 سال است، دنبال شده، افتتاح و در کنار دیگر رویدادهایی که امسال برگزار شد، این کتابخانه هم بتواند نقش خوبی در جریان فرهنگی استان یزد ایفا و سال یزد، پایتخت کتاب ایران با برنامه‌های این چنینی به پایان ببریم .

طالبی ادامه داد: یزد امسال پایتخت کتاب ایران معرفی شد و تجربه‌های بسیاری از این عنوان آموختیم و دستاوردهای خوبی داشت اما باید نگاه نقادانه نیز داشته باشیم چراکه قرار نیست آن را پایان یافته تلقی کنیم و باید با درس گرفتن از همه فعالیت‌های یک ساله برای آینده کتاب یزد برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه نقاط قوت و آسیب‌ها و ضعف‌ها باید مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد گفت: آسیبی که در این زمینه وجود داشت، تمرکز توقعات بر چند دستگاه محدود بود و انتظار این بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند دستگاه دیگر در این حوزه اقدامات را انجام دهند، این در حالی است که دستگاه‌های دیگری نیز می‌توانستند اقدامات خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی این عنوان برای استان یزد مطرح باشد یعنی همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند و باید از همه ظرفیت‌ نهادهای مدنی استفاده شود لذا باید برای سال‌های بعد و برنامه‌های بعدی از توان و ظرفیت استان بیشتر از پیش مورد استفاده قرار گرفته و مدیریت خوبی اعمال شود تا پایتخت کتاب جهان را به راحتی به دست آوریم.

انتهای پیام
captcha