دمیدن روح حکمت در علوم، زمینه‌ساز اسلامی کردن آن‌هاست
کد خبر: 3878776
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

دمیدن روح حکمت در علوم، زمینه‌ساز اسلامی کردن آن‌هاست

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه حکمت و علم هیچگاه از هم مجزا نبوده است، گفت: اسلامی‌کردن علوم می‌تواند دمیدن روح حکمت در علوم باشد و همین علم زمینه‌ساز رسیدن به قرب الهی است که جهاددانشگاهی این مأموریت را در دستور کار خود دارد.

دمیدن روح حکمت در علوم، زمینه‌ساز اسلامی کردن آن‌هاست

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 26 بهمن‌ماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کردستان اظهار کرد: ریشه جهاد از جهد به معنای تلاش و کوشش گرفته شده است و قرار گرفتن این واژه در کنار دانشگاه خود نشان از تلاش و کوشش برای رسیدن به پیشرفت و تکنولوژی دارد.

وی با اشاره به اینکه حکمت و علم هیچگاه از هم مجزا نبوده است، افزود: اسلامی‌سازی علوم می‌تواند دمیدن روح حکمت در علوم باشد و همین علم زمینه‌ساز رسیدن به قرب الهی است که جهاددانشگاهی این مأموریت را در دستور کار خود دارد.

ماموستا رستمی علم را مانند رودخانه‌ای جاری دانست که علما و دانشمندان زیادی از ثمرات این رودخانه جاری بهره‌مند شده و پله‌های ترقی را طی کرده‌اند.

امام جمعه سنندج افزود: جهاددانشگاهی نیز به‌عنوان یک نهاد علمی و دانشگاهی با بهره‌مندی از علم و دانش روز زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کرده است.

اهمیت علم‌آموزی در دین اسلام

وی با اشاره به اهمیت علم‌آموزی در دین اسلام بیان کرد: دین اسلام انسان را ملزم به گام نهادن در عرصه و علم و دانش کرده است و فراگیری علم را برای هر زن و مردی واجب می‌داند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه علم و آگاهی موجب دفع جهل و غفلت از جامعه می‌شود، گفت: علم و دانش زمانی که وارد عرصه تولید شوند، ثمر می‌دهند.

وی در ادامه مسئولیت را یک امانت الهی در دست انسان دانست و اظهار کرد: مسئولان با شجاعت، دلسوزی نسبت به جامعه، صبر و استقامت، سعه صدر و برخورداری از عدالت در حفظ این امانت تلاش کنند.

امام جمعه سنندج یادآور شد: در استان کردستان نخبگانی برجسته وجود دارند که باعث افتخار برای ما و استان کردستان هستند و در سایه وجود این نخبگان می‌توانیم شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر استان در آینده باشیم.

چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد برخاسته از بطن انقلاب است که تاکنون مأموریت خود را در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به نحو مطلوب به انجام رسانده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه علمی با تمرکز بر برگزاری دوره‌های تخصصی و بازار محور دنبال می‌شود، افزود: خوشبختانه جهاددانشگاهی بخش عظیمی از آموزش کارکنان دولت را عهده‌دار است.

سهراب‌نژاد دیگر ظرفیت علمی جهاددانشگاهی را دانشگاه علمی ـ کاربردی دانست و ادامه داد: دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی بزرگترین فضای فیزیکی این دانشگاه‌ها را در استان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به فعالیت حوزه پژوهش جهاددانشگاهی کردستان گفت: مطالعات فنی، GIS، کشاورزی، باغات و زراعت با تمرکز بر ظرفیت‌های استان از جمله مهم‌ترین بخش‌های پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با بیان اینکه مرکز خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی گستره وسیعی از مردم را با مزیت‌ها و سرویس‌های خون بند ناف آشنا کرده است، بیان کرد: تلاش می‌شود در این حوزه نیازهای پزشکی استان تأمین و خدمات ارزنده ای ارائه شود.

وی با ذکر اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی، پژوهش‌های جهاددانشگاهی تنها تئوری نیست، یادآور شد: خروجی پژوهش‌های جهاددانشگاهی معطوف به تجاری‌سازی و ایجاد اشتغال پایدار است.

انتهای پیام
captcha