آغاز سومین جشنواره منطقه‌ای دانشجویی «ریگا» در کردستان
کد خبر: 3879088
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

آغاز سومین جشنواره منطقه‌ای دانشجویی «ریگا» در کردستان

سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه «ریگا» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استان‌های غرب کشور دیروز، 26 بهمن‌ماه در پردیس سینما بهمن سنندج کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی کردستان کردستان، تیمور جوادی، رئیس دانشگاه علمی - کاربردی کردستان دیروز، 26 بهمن‌ماه در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر اظهار کرد: خودجوش و دانشجویی بودن سومین جشنواره منطقه‌ای دانشجویی «ریگا» از شاخصه‌های اصلی این جشنواره است.
وی با اشاره به اجرای موفق دو دوره گذشته این جشنواره افزود: در این راستا زمینه برای برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ای و با مشارکت استان‌های همجوار فراهم شده است.
جوادی با اشاره به اینکه باید با حمایت از دانشجویان، زمینه توسعه چنین جشنواره‌هایی فراهم شود، بیان کرد: با توجه به تمرکز دشمن بر نفوذ فرهنگی بر جوانان جامعه، لازم است تا با هنر و سینما به بیان مشکلات و چگونگی حل آن به مقابله با جنگ رسانه‌ای و فرهنگی دشمن بپردازیم.
وی به اهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی اشاره و عنوان کرد: جوانان در این جشنواره‌ها با انتشار آثار هنری خود در قالب سینما و فیلم کوتاه می‌توانند در ارتقا و توسعه فرهنگی جامعه نقش تأثیرگذاری داشته باشند.
رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد کردستان بیان کرد: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب، کردستان استانی فرهنگی است و با توجه به ظرفیت دانشجویان استان انتظار می‌رود با انرژی تمام به سمت برگزار جشنواره در سطح ملی حرکت کنند چرا که قابلیت آن در استان وجود دارد.
وی یادآور شد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند محلی برای نمایش و انتشار هنر و ایده‌های سینمایی جوانان باشند تا بتوانند در آینده به عنوان فیلم‌ساز مطرح در جشنواره‌های بین المللی همچون گذشته خوش بدرخشند.
یادآور می‌شود؛ در این مراسم تندیس سومین دوره جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا رونمایی و فیلم‌های کوتاه بخش استان ها نیز اکران شد.

انتهای پیام
captcha