جشنواره «ابوذر» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد
کد خبر: 3879569
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
در کردستان؛

جشنواره «ابوذر» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

پنجمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در استان کردستان با معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف دیروز، ۲۸ بهمن‌ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیروز، ۲۸ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه  پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان کردستان اظهار کرد: رسانه امروز به ابزار جنگ نرم در دست دشمن تبدیل شده است و دشمن با تکیه بر رسانه جنگ روانی خود را در داخل کشورها گسترش می‌دهد.

وی به سرمایه‌گذاری‌های کلان دشمنان در جنگ نرم اشاره کرد و افزود: عملکرد درست رسانه‌های داخلی و فعالان فرهنگی مانع مقابله در این جنگ نرم بوده است که همین امر وظیفه رسانه‌ها را نسبت به گذشته سنگین‌تر کرده است.

آیت‌الله حسینی‌‌شاهرودی به از بین بردن مرزهای رسمی اطلاع‌رسانی به وسیله اینترنت اشاره و بیان کرد: دسترسی سریع همگان به اطلاعات رسالت رسانه‌ها را در امر روشنگری و آگاه‌سازی جامعه دشوارتر کرده است.

وی بیان کرد: خداوند قرآن را کتاب هدایت بشر قرار داده است و روزی این مکتب قرآن بر جهان حاکم خواهد شد لذا رسانه‌ها باید به این امر سرعت ببخشند.

عصر انفجار اطلاعات

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در ادامه این مراسم خبرنگاری را حرفه‌ای سخت و استرس‌زا دانست و اظهار کرد: عملکرد رسانه در حوزه‌های مختلف از سوی افراد با دیدگاه‌های متفاوت مورد ارزیابی قرار می‎گیرد و اگر از کسی تعریف و یا انتقاد شود و یا آسیبی و معضلی از سوی رسانه مطرح شود در هر صورت مورد خوشایند افراد و دلخوری کسان دیگری قرار می‌گیرد.

وی عصر کنونی را عصر انفجار اطلاعات دانست و افزود:  در این عصر انفجار اطلاعات رسانه‌ای موفق خواهد بود که اخبار را در لحظه شکار و با بهره‌مندی از سه رکن اساسی دقت، سرعت و صحت به دست مخاطب برساند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تأکید بر رعایت اصل انصاف رسانه‌ها در انعکاس اخبار عنوان کرد: بازتاب مشکلات و ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد مدیران و حمایت از مردم از وظایف اصلی رسانه‌هاست.

وی بیان کرد: دشمنان امروز با ترور فضای رسانه‌ای اراده جوانان و اهداف کشور را مورد هدف قرار داده‌اند که مقابله با این امر هوشیاری هرچه بیشتر رسانه‌های داخلی را می‌طلبد چرا که رسانه‌ها باید در عرصه جنگ نرم با هوشیاری خود از بازی در زمین حریف دوری کنند.

سردار حسینی در ادامه به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و افزود: قدرت و توانایی‌های مجلس شورای اسلامی از بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها بالاتر و گسترده‌تر است و این امر را رسانه‌ها می‌توانند تبیین کنند.در بخش گزارش، چنور صادقی از خبرگزاری ایرنا و شیرین مرادی از خبرگزاری فارس به طور مشترک به عنوان رتبه اول، افسانه گلباغی از خبرگزاری ایرنا و عادل پیرویسی از کردتودی به طور مشترک رتبه دوم و در رتبه سوم نیز به طور مشترک مهوش رحیمی از سایت خبری آفتاب دل و هیوا محمدپور از خبرگزاری کردپرس معرفی شدند. زینب طلایی از خبرگزاری ایرنا نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش خبر، رتبه اول به شیوا اردلان‌منش از خبرگزاری فارس، رتبه دوم به ملیحه سیفی از خبرگزاری ایسنا و رتبه سوم مشترک این بخش هم به سونیا محمدی از خبرگزاری موج و امید بهمنی از ایرنا تعلق گرفت و زهره نادری‌مقدم از روزنامه جام جم شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش یادداشت و سرمقاله، حمید زندکریمی از هفته‌نامه سوران نیز شایسته تقدیر معرفی شد و مقام اول به منصور اولی از کردپرس، مقام دوم به فرانک کیانپور از ایسنا و مقام سوم به طور مشترک به ژاله گرگانی از ایرنا و روح‌الله زرین از فارس اختصاص یافت.

در بخش مصاحبه نیز، اثر ژاله گرگانی از ایرنا شایسته تقدیر معرفی شد و اسرین کنعانی از فارس، شیما صادقی از تسنیم و طاهره جلوخانی از کُردتودی به ترتیب به عناوین اول تا سوم دست یافتند.
در بخش تیتر نیز فاطمه ملایی از خبرگزاری فارس به رتبه اول دست یافت، شیرین مرادی از فارس جایزه رتبه دوم را از آن خود کرد و رتبه سوم به طور مشترک به سروش حبیبی از خبرگزاری مهر و منصور اولی از خبرگزاری کردپرس تعلق گرفت.

در بخش ویژه شعار سال، شیما صادقی از تسنیم، چنور صادقی از ایرنا و  نشمین نوشادی از ایسنا به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کردند.

در بخش ویژه بیانیه گام دوم انقلاب نیز، رتبه اول به فاطمه محمدی از باشگاه خبرنگاران و رتبه دوم به عدالت ناصری از فارس تعلق گرفت.

در بخش کاریکاتور هم سامان صولی از هفته‌نامه گوران رتبه سوم را کسب کرد، رضا احمدیاری و سیامک غلامی هر دو از ماهنامه کورده‌واری به ترتیب رتبه‌های دوم و اول  را کسب کردند.

در بخش عکس آزاد، بختیار صمدی از خبرگزاری فارس، کیوان فیروزه‌ای از خبرگزاری تسنیم و نوید صیدمرادی از خبرگزاری شبستان به رتبه‌های اول تا سوم رسیدند.

در بخش عکس ویژه نیز، ایمان فاتحی از خبرگزاری میزان شایسته تقدیر معرفی شد، فرشید اردلان از ایسنا و الهام امی از فارس رتبه دوم مشترک را کسب کردند و سیدمصلح پیرخضرانیان از  ایرنا مقام اول را کسب کرد.

در بخش فیلم خبری، رتبه اول به دلنیا محمدی، رتبه دوم به کلثوم مومنی و رتبه سوم به سروه احمدی از خبرگزاری صداوسیمای کردستان اختصاص یافت.

در بخش ویژه فیلم هم طیب الله‌ویسی از صدا و سیمای کردستان حائز رتبه اول شد و مهرداد یوسفی و ادریس الماسی نیز از صدا و سیما عنوان برتر را به خود اختصاص دادند.

در  ادامه این مراسم از خانواده‌ مرحوم ابراهیم دلاوری روزنامه‌نگار کردستانی تجلیل شد و همچنین سلیمان الله مرادی، مجید سلیمانی‌نژاد و شیروان یاری داوران بخش تیتر، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، خبر و گزارش، مسعود مرادسلیمی داور بخش عکس و مسعود ورمزیار داور بخش فیلم و همچنین خبات ساعدی داور بخش کاریکاتور تقدیر شدند.

در ادامه جشنواره از جواد حسن آبادی، مهدی باشوکی به عنوان فعالان رسانه‌ای که بیشترین همکاری و تعامل را با بسیج رسانه دارند، تقدیر و نیز هژیرالله مرادی به عنوان دبیر جشنواره ابوذر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha