برگزاری همایش ملی «نغمه‌سرایان اهل سنت» در کردستان
کد خبر: 3879657
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

برگزاری همایش ملی «نغمه‌سرایان اهل سنت» در کردستان

دومین همایش کشوری «نغمه‌سرایان اهل سنت» با حضور استان‌های کردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان دیروز، ۲۸ بهمن‌ماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، یوسف ارجونی، رئیس بسیج مداحان کشور در دومین همایش کشوری «نغمه‌سرایان اهل سنت» که دیروز، 28 بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی را از مهم‌ترین اهداف بسیج مداحان کشور دانست و اظهار کرد: بسیج مداحان کشور در تلاش است تا یک برنامه مدون پنج‌ساله‌ای را برای سال‌های آتی تدوین کند.

وی با اشاره به مطالبات رهبری از مداحان کشور افزود: مطالبات رهبری در مورد تبیین سبک زندگی اسلامی باید محقق شود، در این راستا باید برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و آنها را عملیاتی کنیم.

رئیس بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه در کنار ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی مداحان باید بتوانند غم‌ها و شادی‌های مردم را مدیریت کنند، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای وحدت و همبستگی امت اسلامی گام‌های مؤثری برداریم تا تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.

حقانیت انقلاب اسلامی

مولوی محمد اسحاق مدنی، قائم مقام شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دین و حق بزرگی بر اهل سنت و تشیع دارد، بیان کرد: روحانیان و ماموستایان به برکت انقلاب اسلامی امروز جایگاه ویژه‌ای را در سطح جامعه پیدا کرده‌اند.

وی حقانیت انقلاب اسلامی را عامل دشمنی استکبار جهانی دانست و افزود: امروز انقلاب اسلامی در سراسر جهان جایگاه ویژ‌ای را برای خود کسب کرده و به یک ابر قدرت تبدیل شده است .

مدنی در ادامه به جایگاه سردار سلیمانی اشاره و عنوان کرد: سردار سلیمانی 41 سال از عمر با برکت خویش را برای عزت و امنیت ایران اسلامی  نثار کرد و تا آخرین لحظات عمر با برکت خود را به جهاد در راه اسلام پرداخت.

شناخت واقعی رسول اکرم(ص)

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم وحدت اولین و ابتدایی‌ترین نتیجه معرفت دانست و اظهار کرد: شناخت و معرفت واقعی رسول اکرم (ص) زمینه‌ساز تحولات معنوی و انسانی است.

وی با اشاره به اینکه مداحان نقش تأثیرگذاری در ارتقای شناخت واقعی پیامبر اسلام در جامعه دارند، یادآور شد: یکی از راه‌هایی که دشمن می‌خواهد از طریق آن به مقاصد شومش دست یابد ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی در جامعه امروزی است، لذا بهره مندی از ظرفیت شاعران و گروه‌های همخوانی موجود در جامعه اهل تشیع و تسنن در راستای وحدت عاملی برای خنثی‌سازی توطئه و تهدیدات دشمن است.

انتهای پیام
captcha