آماده‌سازی ۱۷ مسجد کردستان برای برگزاری مراسم اعتکاف
کد خبر: 3879862
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

آماده‌سازی ۱۷ مسجد کردستان برای برگزاری مراسم اعتکاف

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به نزدیک شدن به ایام اعتکاف از آماده‌سازی ۱۷ مسجد استان کردستان برای برگزاری این مراسم معنوی به همت اداره تبلیغات اسلامی استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، دیروز، 29 بهمن‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی با تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اعتکاف اظهار کرد: در این راستا باید برنامه‌ریزی مدون و هماهنگی برای اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام از معتکفان صورت گیرد.

وی از تشکیل کمیته اعتکاف در شهرستان‌های استان کردستان به منظور مدیریت مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و افزود: 17 مسجد استان کردستان برای برگزاری هرچه باشکوه این مراسم معنوی آماده‌سازی می‌شوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته 730 نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند، بیان کرد: از تعداد از این تعداد معتکف 473 نفر آن بانوان بودند که این امر نشان از استقبال خوب بانوان استان از مراسم معنوی اعتکاف دارد.

وی اعلام کرد: سال گذشته میزان استقبال از مراسم معنوی اعتکاف تحت تأثیر همزمانی با ایام عید نوروز نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده است که براین اساس پیش‌بینی می‌شود آمار معتکفان در سال جاری افزایش یابد.

حجت‌الاسلام رستمی خواستار همکاری رسانه‌ها، صدا و سیما و ادارات در اطلاع‌رسانی مناسب برای مشارکت گسترده مردم دراین مراسم معنوی شد و افزود: تبلیغات این مراسم باید به گونه‌ای صورت گیرد که بین معتکفان شاهد حضور همه اقشار جامعه از دانش‌آموزان، دانشجویان، سربازان و سایر افراد جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از معتکفان در تمامی ادارات تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان انجام می‌گیرد، اعلام کرد: به همت اداره تبلیغات اسلامی 17 مسجد استان کردستان برای برگزاری این مراسم معنوی آماده‌سازی شده است.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان نیز در این مراسم معنوی با انتقاد از عدم حضور مسئولان استان در فضای اعتکاف انتقاد کرد و یادآور شد: حضور مسئولان بین معتکفان زمینه‌ساز ایجاد انگیزه و دلگرمی برای جذب بیشتر معتکف در استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha