زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت فعالانه دارند
کد خبر: 3880149
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت فعالانه دارند

استاندار کردستان بر نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی‌، فرهنگی و سیاسی تأکید کرد و گفت: زنان علاوه بر ایفای نقش مادری با تربیت صحیح فرزندان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت فعالانه دارند.

بە گزارش ایکنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، یکم اسفندماه در مراسم گرامیداشت ولادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام و روز زن، ویژه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان کردستان بر نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی‌، فرهنگی و سیاسی تأکید و اظهار کرد: بی‌گمان زنان علاوه بر ایفای نقش مادری با تربیت صحیح فرزندان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت فعالانه دارند.
وی با اشاره به اینکه نقش پررنگ زنان در اجتماع بر کسی پوشیده نیست، افزود: زنان  در صحنه‌های اجتماعی، نهاد خانواده و در فرایند توسعه همواره حامی مردان در صحنه‌های مختلف فعالیت‌های چشمگیر و بی‌بدیلی  دارند.
استاندار کردستان به مصوبه شورای عالی اداری برای تصدی ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی توسط زنان اشاره و اعلام کرد: هم اکنون در استان کردستان ۶۶ نفر در پست‌های میانی، ۲۲۱ نفر در بخش مدیران پایه و هزار و ۱۵۲ پست در مدیران عملیاتی در اختیار زنان قرار دارد.
وی عنوان کرد: در چند سال گذشته شش مدیر کل زن، سه بخشدار و یک معاون فرماندار به زنان تخصیص داده شده و تلاش خواهیم کرد همچنان انتصاب زنان در پست های مدیریتی استان تداوم پیدا کند.
مرادنیا در پایان به سفر وزیر ورزش وجوانان به کردستان اشاره کرد و یادآور شد: سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج تا دو هفته آینده آماده بهره‌برداری است.
زنان بزرگترین سرمایه انسانی در هر جامعه‌ای هستند
لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در ادامه این مراسم، زنان را بزرگترین سرمایه انسانی در هر جامعه‌ای دانست و گفت: بهره‌مندی  از پتانسیل و توانمندی‌های این قشر تأثیرگذار جامعه موجب توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم زمینه‌های بیشتری برای بهره‌مندی از توانایی‌های بانوان کشور فراهم شده است، افزود: یکی از این زمینه‌ها تأکید بر اختصاص سهم ۳۰ درصدی بانوان از پست‌های مدیریتی در استان‌های مختلف بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به گام‌های مثبت استانداری کردستان در تحقق این امر یادآور شد: در راستای تحقق این امر تاکنون 20 درصد از پست‌های مدیریتی استان به بانوان واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعدادی زیادی از بانوان در مناصب سیاسی به کارگیری شده‌اند، یادآور شد: وجود این تعداد نیروی زن در مناصب مدیریتی در مقابل توانمندی بانوان استان ناچیز است اما یک شروع بود و قطعا با جدیت بیشتری در این مسیر پیش خواهیم رفت.
انتهای پیام
captcha