صدور ۱۳ مجوز چاپ و نشر کتاب در کردستان
کد خبر: 3880621
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

صدور ۱۳ مجوز چاپ و نشر کتاب در کردستان

مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از صدور ۱۳ فقره مجوز انتشاراتی از سوی واحد کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان طی سال جاری خبر داد.

شب‌بو بخشا، مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: 13 فقره مجوز انتشاراتی از سوی واحد کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برای چاپ و نشر کتاب طی سال جاری در استان کردستان صادر شده است.

وی به مجوزهای صادر شده جدید اشاره کرد و افزود: با فعالیت 9 انتشاراتی کردستان براساس ضوابط و مقررات تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر آن شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه اجرایی صدور پروانه نشر در سطح استان کردستان موافقت شد.

بخشا بیان کرد: انتشارات «په‌پووله» با صاحب امتیازی سیده فاطمه ابراهیمی در شهر سنندج، انتشارات «افرای گروس» با صاحب امتیازی نصراله قاسمی در شهر سنندج، انتشارات «رونیا» با صاحب امتیازی لیلا جهانی در شهر سنندج، انتشارات «پنجره» با صاحب امتیازی سید پروین حسینی در شهر سقز، انتشارات «هسیره» با صاحب امتیازی عباس اطمینانی در شهر سنندج، انتشارات «برگ بلوط» با صاحب امتیازی هیوا ایزدی در شهر مریوان، انتشارات «مه‌وله‌وی کورد» با صاحب امتیازی سعدی حسنی در شهر سقز، انتشارات «رایحه ماندگار» با صاحب امتیازی صلاح‌الدین مفیدی در شهر سنندج و انتشارات «پنجه» با صاحب امتیازی فرشاد مرادی در شهر سنندج در زمینه چاپ و نشر کتاب مجوز فعالیت گرفتند.

وی با اشاره به رشد انتشار کتاب در کردستان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۳۰۶ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده‌است.

مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان این اتفاق فرهنگی در استان کردستان را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه چاپ و نشر امیدوار کننده دانست و یادآور شد: این موفقیت گام مؤثری برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی، چاپ و نشر کتاب در استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha