شایعه وجود کروناویروس در کردستان تکذیب شد
کد خبر: 3880628
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

شایعه وجود کروناویروس در کردستان تکذیب شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به شایعات وجود بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان، گفت: خبر شیوع کرونا ویروس در کردستان کذب محض است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی کردستان، آرزو فلاحی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: متأسفانه ترس و نگرانی مردم موجب شده که از وجود ویروس کرونا در شهرستان‌های قروه، سقز و سنندج صحبت به میان بیاید اما با توجه به گزارش‌های داده شده تاکنون موردی از کرونا ویروس در کردستان مشاهده نشده است.

وی تأکید کرد: در صورت مشاهده فرد مبتلا به ویروس کرونا به مردم استان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد لذا مردم باید توجه کنند با سرماخوردگی و آنفلوانزا فصلی به ویروس کرونا آلوده نمی‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از وجود ماسک به اندازه کافی در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بین تمام داروخانه‌های استان کردستان ماسک توزیع می‌کند.

وی با اشاره به علائم کرونا ویروس، اعلام کرد: سرفه، گلودرد، تب و لرز، تنگی نفس و درد عضلانی از جمله علائم بیماری کرونا است که افراد در صورت داشتن این علائم باید به اورژانس و مراکز درمانی استان برای درمان و شناسایی مراجعه کنند.

فلاحی رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با صابون یا استفاده از مایع ضدعفونی‌کننده، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن از اقدامات پیشگیرانه و ضروری در کنترل ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: مردم استان باید طور جد بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی از مردم استان کردستان خواست آرامش خود را حفظ کنند و با رعایت مسائل بهداشتی و با آرامش به زندگی خود ادامه دهند، عنوان کرد: افراد مشکوک به کرونا تا زمان جواب دهی و نتیجه قطعی آزمایش تحت نظر مراکز درمانی قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آمادگی بیمارستان توحید سنندج در راستای مراقبت بیماران به ویروس کرونا خبر داد و یادآور شد: تمام شهرستان‌های استان یک مرکز درمانی را آماده برای پذیرش بیماران قرار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha