تجربه تلاوت قرآن در محضر رهبری افتخار من است
کد خبر: 3880869
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

تجربه تلاوت قرآن در محضر رهبری افتخار من است

محمدرضا طاهری، از قاریان برجسته کشور به افتخارات خود در وادی قرآن اشاره و بیان کرد: از افتخارت من ۲ بار تلاوت قرآن در محضر مقام معظم رهبری و تلاوت در سوریه به عنوان مبلغ قرآنی بوده است.

قرآن دریایی پر موج و خروش است كه سرشار از گنجهای گرانبها است كه هركس وارد شود  دست خالی بیرون نخواهد رفت. این كتاب مرهمی است بر دل های مجروح و مأیوس؛ داروی شفابخشی است بر دلهای بیمار، كه خود میفرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ  وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا؛ و ما از قرآن آنچه را برای مؤمنان مایه درمان ورحمت است، نازل می کنیم وستمکاران را جز خسارت نمیافزاید».
حال اگر پدر و مادر زمینه پیوند فرزندان خود با این وادی نور شوند، بهترین چراغ هدایت را در دستان فرزندان خود قرار دادهاند. حال اگر  انس با قرآن در زمان خردسالی و کودکی با زندگی آدمی گره بخورد، این توفیقات دو چندان خواهد شد و شاکله زندگی بر مبنای دستورات قرآن کریم شکل میگیرد.

محمدرضا طاهری، از نابغه‌های قرآنی کشور در گفت‌‌وگو با ایکنا کردستان، اظهار کرد: کار تلاوت قرآن را از هشت سالگی شروع کردم و از خدواند متعال سپاسگزارم که من را در وادی قرآن قرار داد.

وی پدر و مادر را مشوقان اصلی خود در این وادی بیان کرد و افزود: استاد پورعاشوری و علی محرابی از اساتید قرآنی من مشوق‌های اصلی‌ام برای قرائت قرآن کریم بودند.

این قاری قرآن به موفقیت‌های قرآنی خود در مسابقات قرآنی کشور اشاره و اظهار کرد: در مسابقات قرآن زیادی شرکت کرده و مقام‌های خوبی کسب کرده‌ام اما رتبه‌های اول را در مسابقات کشوری مدهامتان، اسراء و عسر کسب کرده‌ام.

وی به افتخارات قرآنی خود در وادی قرآن اشاره و بیان کرد: از افتخارت من دو بار تلاوت قرآن در محضر مقام معظم رهبری و تلاوت در سوریه به عنوان مبلغ قرآنی بوده است.

طاهری بیان کرد: در حال حاضر 13سال سن دارم و کار حفظ قرآن را به تازگی شروع کرده‌ام که امیدواریم هرچه زودتر بتوانم حافظ کل قرآن شوم.

وی با اشاره به اینکه در مدت یک و ماه و نیم شش جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌ است، افزود: در این بخش زیر نظر استاد علی محرابی به همراه سه نفر دیگر از دوستانم کار حفظ قرآن را انجام می‌دهیم.

این قاری قرآن با اعلام اینکه پدرم حافظ 20 جزء قرآن بوده و من را در این بخش مورد حمایت قرار داده است، اعلام کرد: در راستای تبیین و شناخت بیشتر مفاهیم قرآنی همزمان با حفظ قرآن معنی آیات را نیز حفظ خواهم کرد.

وی شیرین‌ترین خاطره خود در دوران تلاوتش را تلاوت آیات قرآن در محضر مقام معظم رهبری بیان کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار بعد از شنیدن تلاوت من فرمودند «مراقب صدایتان باشید. شما صوت زیبایی دارید و تلاوت شما یکی از بهترین تلاوت‌هایی بود که شنیدم.» شنیدن این بیانات از مقام معظم رهبری آرزوی هر قاری قرآنی است که من به این آرزو رسیدم.

طاهری گفت: دیدار مقام معظم رهبری مقدمه‌ای برای حضور من در جمع مدافعان حرم، مردم سوریه و برگزاری کرسی تلاوت شد. باشوق زیارت حرم حضرت زینب(س) به همراه پدرم راهی این کشور شدیم و در این سفر ۱۴ روزه از ماه مبارک رمضان را در سوریه گذراندیم و 11 کرسی تلاوت قرآن برگزار کردم.

این قاری قرآن با اشاره به اینکه قرآن ذهن و حافظه را قوی می‌کند، بیان کرد: از زمان آغاز کار حفظ قرآن من نمرات درسیم نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی خطاب به همسن و سالان خود با اعلام اینکه کار قرآن را با انگیزه دنبال کنند و اجازه ندهند که از قرآن دور شوند، یادآور شد: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا؛ و ما از قرآن آنچه را برای مؤمنان مایه درمان ورحمت است، نازل می کنیم وستمکاران را جز خسارت نمی‌افزاید» یکی از آیات قرآنی است که من همواره باخود می‌خوانم و راهنمای من در زندگی آینده‌ام است.

انتهای پیام
captcha