کاسبی ماسک در بازار / کالایی که نایاب شد
کد خبر: 3880933
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

کاسبی ماسک در بازار / کالایی که نایاب شد

شیوع ویروس کرونا و اتفاقی که باعث نگرانی مردم شده عده‌ای را به فکر کاسبی و سودجویی از این بیماری انداخته است.

کرونا، اتفاقی که باعث نگرانی مردم شده و با ورودش به کشور در چند روز گذشته چند قربانی داشته و چندین نفر در استان‌های کشورمان به آن مبتلا شده‌اند و همین امر باعث نگرانی مردم شده که باید چه کنند از این روی مردم با توجه به تأکیدات جامعه پزشکی در اجرای نکات بهداشتی سعی دارند تا خود را در برابر این ویروس ایمن کنند که استفاده از ماسک یکی از آن‌هاست که متأسفانه عده‌ای سودجو از همین موضوع سوء استفاده کرده و به یکباره شاهد کمیاب شدن ماسک و محلول‌های ضدعفونی در داروخانه‌های کشور از جمله استان کرمانشاه شدیم.
این بیماری آمد و عده‌ای سودجوی از خدا بی‌خبر که برایشان نگرانی مردم هیچ اهمیتی ندارد از جو ملتهب این روزها استفاده کردند و به فکر کاسبی و درآمد جیب خودشان بودند. قیمت ماسک در کمتر از 48 ساعت از انتشار خبر آمدن کرونا به ایران از 5 هزار به 35 هزارتومان افزایش یافت و در بسیاری از مناطق هم این کالا نایاب شد و متأسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست این اتفاق از روز 30 بهمن و پس از انتشار خبر ابتلا دو نفر به این ویروس اتفاق افتاد، امروز علاوه بر ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده نیز در بازار نایاب و کم‌یاب شده‌اند اما چگونه با یک خبر و در کمتر از 48 ساعت مواد ضدعفونی کننده و برخی لوازم بهداشتی مانند الکل و مکمل‌های دارویی نایاب شده است.
در این خصوص بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس اعلام وزیر بهداشت از چهارشنبه 7 اسفندماه جاری مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک به میزان کافی از طریق مراکز بهداشتی، پایگاه‌های سلامت و پایگاه‌های ضمیمه در کل کشور و استان کرمانشاه به صورت رایگان در بین خانواده‌ها توزیع خواهد شد.
وی افزود: با توزیع رایگان ماسک در کشور علاوه بر ایجاد آرامش روانی در جامعه بحث سوداگری و اختلال در نظم اجتماعی و اقتصادی کشور از بین می‌رود.
روشنی تصریح کرد: با هماهنگی اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو دستورالعمل ممنوعیت خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها به زودی ابلاغ می‌شود.
روشنی تأکید کرد: ماسک و بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت با اولویت استان‌هایی که در آن‌ها موارد مثبت کووید19 گزارش شده به صورت همزمان و در سایر استان‌ها توزیع می‌شود.
تا چندماه پیش که اوج شیوع آنفلوانزای N۱H۱ در ایران بود کسی فکرش را نمی‌کرد ماسک بهداشتی در ایران نایاب شود. در آبان و آذرماه امسال براساس اعلام آماری که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده بود بیش از 80 نفر جان باختند اما نه خبری از خرید ماسک بود و نه برای پیشگیری مدارس تعطیل شدند، ویروس داخل مرزهای ایران می‌چرخید و قربانی می‌گرفت و به مسئله و بحرانی جهانی مثل کرونا تبدیل نشد، اما 30 بهمن 98 خبر ابتلا و مرگ دو نفر در ایران به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا به شکلی غیر رسمی منتشر و قیمت ماسک و لوازم مراقبت‌های بهداشتی به شکلی عجیب و غریب افزایش و حتی نایاب شد تا جایی که اگر سری به برخی از داروخانه‌ها بزنیم ماسک به نوش دارو مبدل شده که امیدواریم پس از مردن سهراب به دستمان نرسد.

انتهای پیام
captcha