مراسم اعتکاف در کردستان برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3881651
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

مراسم اعتکاف در کردستان برگزار نمی‌شود

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به پیشنهاد شورای تأمین استان کردستان مبنی بر عدم تجمع در مکان‌های عمومی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم اعتکاف در سال جاری برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد شورای تأمین استان کردستان، نهادهای متولی سلامت و تصمیم ستاد شئون فرهنگی استان، مراسم اعتکاف سال جاری برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف یک امر معنوی است، افزود: ضروری است گاهی انسان‌ها از همه وابستگی‌های دنیا خود را برهانند و در مکانی مانند مسجد به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند که اعتکاف فرصتی ارزشمند برای دستیابی به این مهم است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان با اعلام اینکه ماه رجب آغاز فصل نیایش، ماه ریزش و نزول رحمت خداوند بر بندگان است، اعلام کرد: پاک‌سازی نفس مهم‌ترین ویژگی مراسم اعتکاف است؛ لذا نباید عدم برگزاری مراسم اعتکاف موجب غافل شدن مؤمنان برای بهره‌مندی  از فیوضات این ایام شود. مسلمانان در ماه رجب و شعبان با روزه گرفتن و دعا و قرائت قرآن کریم برای استقبال از ماه رمضان خود را آماده می‌کنند چراکه نهایت استفاده معنوی را باید از این ماه ببریم.

حجت‌الاسلام رستمی ماه رجب را ماه ویژه استغفار و توبه برشمرد و اعلام کرد: ایام اعتکاف فرصتی است تا انسانی که در پیچ و خم‌ها غرق شده خود را دوباره باز یابد.

وی افزود: ۱۷ مسجد استان کردستان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در حال آماده‌سازی بود که به دلیل شیوع این بیماری  تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از شرکت ۷۳۰ نفر کردستانی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و یادآور شد: از این تعداد معتکف ۴۷۳ نفر آن بانوان بودند که این امر نشان از استقبال خوب بانوان استان کردستان از مراسم معنوی اعتکاف داشت.

انتهای پیام
captcha