نرم‌افزار مفاخر ایران تولید شد
کد خبر: 3881672
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

نرم‌افزار مفاخر ایران تولید شد

نرم‌افزار مفاخر ایران شامل متن 172 عنوان کتاب درباره زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی مفاخر ایران به زبان فارسی، توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تولید شد و به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا؛ نرم‌افزار مفاخر ایران به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) و با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تولید شد و به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نرم‎افزار متن ۱۷۲ عنوان کتاب(۸۹ متنی و ۸۳ تصویری) درباره زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی مفاخر ایران به زبان فارسی، منتشر شده توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است، از خصوصیات این نرم‌افزار، ارائه آن در قالب جدید کتابخانه استاندارد است که این قالب، علاوه بر قابلیت‌های فنی و پژوهشی تولیدات گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، مانند جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتاب‌شناسی، ویژگی‌های تازه و مفیدی را در خود جای داده است.

برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایشِ دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت توسط کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجو در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگر‌های استاندارد، بهبود نتایج جستجو بر اساس کتاب، نویسنده و زبان و ... از جمله قابلیت‌های این قالب جدید به شمار می‌رود.
https://www.noorsoft.org/Image/software/mafakher.png
 
همچنین این قالب به کاربران نرم‌افزار مفاخر ایران، این اجازه را می‌دهد که بر هر قسمت دلخواه از متن کتاب، یادداشت‌نویسی کنند؛ همچنین امکان رنگی کردن، نوشتن عنوان و انتساب چند نمایه برای جستجوی سریع‌تر نیز برای کاربر فراهم شده است که همه این یادداشت‌ها، نمایه‌ها و ... در یک ابزار واحد به نام پژوه‌نگار جمع‌آوری شده و قابل مدیریت توسط کاربر است.
انتهای پیام
captcha