برخی از مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند
کد خبر: 3886351
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

برخی از مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند

استاندار کردستان با ابراز تأسف از اینکه هنوز موضوع کرونا برای بسیاری از مردم جدی نیست، بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و از مردم خواسته‌ایم که ترددها را کم کنند، حضور کارمندان در ادارات به یک سوم رسیده اما مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، امروز، 28 اسفندماه در دیدار با تعدادی از معتمدان سنندج، با اشاره به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی نماز جمعه، از امکان برگزاری مراسم نوروز در برخی روستاهای (توریستی) استان و در سطح شهرها ابراز نگرانی کرد.

وی از معتمدان و رسانه‌ها خواست مردم را به ماندن در خانه و همکاری در راستای مهار کرونا تشویق کنند و گفت: بعد از رفع بلای کرونا، جشن بزرگی در استان کردستان برگزار خواهد شد.

استاندار کردستان در پاسخ به درخواست معتمدین برای قرنطینه استان و تعطیلی اجباری شهرها، بیان کرد: تصمیمات ملی، منطقه‌ای و برخی هم استانی است. اجرای قرنطینه برای یک استان میسر نیست و استان‌های همجوار هم باید قرنطینه را اعمال کنند و در خصوص تعطیلی اجباری در استان می‌توانیم تمام نیروهای نظامی و انتظامی را به خیابان‌ها ببریم اما مردم با قوه قهریه مهار نمی‌شوند.

وی با ابراز تأسف از اینکه هنوز موضوع کرونا برای بسیاری از مردم جدی نیست، بیان کرد: خواهش‌ کرده‌ایم و تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و از مردم خواسته‌ایم که ترددها را کم کنند، حضور کارمندان در ادارات به یک سوم رسیده اما مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند. کرونا موضوعی سیاسی نیست بلکه بحث سلامت انسان‌هاست و باید همه مردم همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور بسیاری از افراد در سطح شهر به دلایل مالی نیست، افزود: از چند روز پیش، توزیع ۶۰ هزار بسته اقلام بهداشتی بین افراد نیازمند شروع شده و بسته‌های غذایی نیز بین تعدادی از خانوارها توزیع شده و اقشار آسیب‌پذیر نیز مبلغی حمایتی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان از دولت دریافت خواهند کرد.

استاندارکردستان با استناد به آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، هشدار داد: طبق پیش بینی در صورت عدم همکاری مردم پیک مبتلایان در استان به ۶ هزار نفر برسد در حالی که دو هزار و ۳۰۰ الی دو هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم و با استفاده از امکانات سپاه و ارتش نیز نقاهتگاه هایی برای روز مبادا آماده شده است.

وی در پایان این دیدار روحیه بالای پرستاران درگیر در بخش‌های بستری بیماران کرونایی را ستودنی عنوان و از تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاری قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha