فعالیت شبانه‌روزی ۱۴ پایگاه غربالگری جمعیت هلال احمر کردستان
کد خبر: 3888000
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

فعالیت شبانه‌روزی ۱۴ پایگاه غربالگری جمعیت هلال احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از فعالیت 14 پایگاه غربالگری بیماری کرونا در کردستان خبر داد و گفت: فعالیت پایگاه‌های غربالگری جمعیت هلال احمر به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا شبانه‌روزی شده است.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با هماهنگی اداره‌کل مدیریت بحران استان کردستان و در راستای کنترل ترددهای استان و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس 14 پایگاه غربالگری جمعیت هلال احمر در استان کردستان فعالیت دارند.
 
وی افزود: از این تعداد شش پایگاه غربالگری در شهرستان‌ها و هشت پایگاه در مرکز استان کردستان راه‌اندازی شده‌ که تا کنون 78 هزار نفر کردستانی در این پایگاه‌ها غربالگری شده‌اند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: در راستای تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت بحران استان کردستان، پایگاه‌های غربالگری در تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان مستقر شده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امدادرسان، تردد مسافران را با جدیت و نظارت بیشتری کنترل می‌کنند.
 
وی بیان کرد: از امروز فعالیت پایگاه‌های غربالگری به صورت ۲۴ ساعته درآمده و داوطلبان جمعیت هلال احمر در ۱۴ پایگاه غربالگری به صورت شبانه‌روزی به تب‌سنجی افراد پرداخته و موارد مشکوک را با همکاری اورژانس به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.
 
محمدی یادآور شد: تیم‌های جمعیت هلال احمر از ابتدای اجرای طرح غربالگری، سرنشینان بیش از ۲۸ هزار خودرو شامل ۷۸ هزار از هموطنانمان را تب‌سنجی و غربالگری کرده که از این تعداد ۳۶ مورد تب‌دار شناسایی و پس از بررسی‌های کارشناسان اورژانس ۴۳ مورد به مراکز درمانی استان کردستان ارجاع داده شدند.
انتهای پیام
captcha