اجرای طرح «سودای بندگی» در مدارس مجازی کردستان
کد خبر: 3888156
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

اجرای طرح «سودای بندگی» در مدارس مجازی کردستان

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان از اجرای طرح دینی و عبادی «سودای بندگی» در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: فضای مجازی یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی است.
وی افزود: برنامه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی  و مشاوره‌ای در مدارس مجازی استان کردستان با هدف تداوم جریان تعلیم و تربیت در حال برگزاری است.
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان فرآیند تربیت را همیشگی عنوان و بیان کرد: در این راستا و به منظور نهادینه کردن فرهنگ انسان‌ساز نماز و احکام الهی بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طرح دینی و عبادی «سودای بندگی» در مدارس مجازی استان کردستان برگزار می‌شود.
وی ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و ابراز کرد: اگر در تعلیم‌وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
رنجبر به نماز به عنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان اشاره و افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.
وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آن‌ها و کیفیت مطالب ارائه شده بسیار حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.
وی با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌وپرورش با نیازهای ویژه است.
انتهای پیام
captcha