روز طبیعت امروز معنای واقعی خود را پیدا کرد
کد خبر: 3888542
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

روز طبیعت امروز معنای واقعی خود را پیدا کرد

روز آشتی با طبیعت امروز معنای واقعی خود را پیدا کرده و طبیعت، امروز، ۱۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ را به دور از آسیب انسانی گذراند و نفس تازه‌ای در این هوای بهاری کشید.

هرساله با آمدن ۱۳ فروردین‌ماه مردم به دامن طبیعت رفته و در کنار لذت از هوای بهاری ضربه‌های مهلکی را به این طبیعت بی‌زبان می‌زدند اما امسال در خانه ماندن مردم موجب شد تا روز طبیعت معنای واقعی خود را پیدا کرده و طبیعت نفس تازه‌ای بکشد و این همان روز آشتی با طبیعت بود؛ چراکه امروز آسیب انسان به طبیعت به مراتب کمتر از سال‌های گذشته بود.

کاش این فرصت‌هایی که بیماری کرونا برای ما ایجاد کرد سبب شود تا بار دیگر با فکر کردن به اعمال و رفتار خود چه در برابر یکدیگر و چه در برابر طبیعت بیشتر فکر کرده و همواره مانند مادری مهربان برای طبیعت دلسوزی کنیم تا به وظایف خود در قبال نعمت‌های که خداوند متعال به ما داده است، عمل کرده و شکرگزار آن‌ها باشيم.

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج در این زمینه اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، امسال هیچ یک از پارک‌های سنندج میزبان شهروندان در روز طبیعت نبود.

وی افزود: هر ساله و بر اساس رسم دیرینه روز ۱۳ فروردین که در تقویم به نام روز طبیعت نامگذاری شده، شهروندان به دامن طبیعت روی می‌آوردند و در راستای تأمین امنیت و رفاه حال شهروندان و همچنین صیانت از طبیعت هر ساله برخی از سازمان‌ها و مناطق تابعه شهرداری برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کردند.

صیدی افزود: متأسفانه شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفندماه سال‌جاری در کشور باعث لغو بسیار از برنامه فرهنگی و برنامه‌های روز طبیعت شهرداری شد.

وی با بیان اینکه ورودی تمامی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر از ۸ فروردین‌ماه سال‌ جاری مسدود شده است‌، بیان کرد: در راستای اجرای دستور العمل کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ورودی تمامی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های مسدود شده و هیچ یک از پارک‌های سطح شهر امسال میزبان شهروندان در روز طبیعت نبود.

شهردار سنندج گفت: ورودی پارک‌های جنگلی آبیدر، نیشتمان و توس نوذر و همچنین پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر با نصب نیوجرسی مسدود شده است.

انتهای پیام
captcha