راه‌اندازی ۱۸ کارگاه تولید ماسک در کردستان
کد خبر: 3888630
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

راه‌اندازی ۱۸ کارگاه تولید ماسک در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان راه‌اندازی ۱۸ کارگاه تولید ماسک را یکی از اقدامات سپاه استان برای مقابله با کرونا دانست و گفت: روزانه ۱۹ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که بخشی از آن به طور رایگان در مناطق محروم تولید می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه بیت‌المقدس استان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: اصحاب رسانه رسالت بزرگی بر عهده دارند و بخش عمده اطلاع‌رسانی، پوشش خبر، هشدارها و مسائل تغدیه‌ای را با فرهنگ مبارزه و آموزش و آگاهی بخشی بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه رسالت سپاه حراست از دستاوردهای  انقلاب اسلامی است، افزود: سپاه همیشه و در هر کجا که نیاز باشد با حضور خود در صحنه حافظ  و حامی مردم مظلوم بوده است.
سردار حسینی بیان کرد: نیروهای سپاه کردستان از زمان شروع ویروس کرونا همواره پای کار بوده‌اند و در دو موضوع برون سازمانی و درون سازمانی فعالیت داشته‌اند.
وی اظهار کرد: تاکنون 73 نفر در بخش نیروهای تخصصی شهید رهنمون، دو هزار و ۴۴۰ نفر برای خدمت در نقاهتگاه‌ها و ۱۳ هزار و ۳۷۸ نفر برای مقابله با کرونا و کمک به بخش بهداشت و درمان سازماندهی شدند که تعدادی از آن‌ها بکارگیری شده‌اند.
وی از ضدعفونی خیابان و معابر و اماکن توسط یک هزار و ۸۹۰ نفر بسیجی خبر داد و گفت: مسئولیت ضدعفونی خیابان‌ها و اماکن عمومی در استان آغاز شده و در این راستا از ظرفیت ناجا، ارتش و سایر نیروهای مسلح و شهرداری استفاده می‌شود که با استفاده از بخشی از امکانات هلال‌احمر و تراکتور کشاورزان این کار انجام می‌شود.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: ۵ نقاهتگاه با ظرفیت ۵۶۵ تخت پیش‌بینی شده است که نقاهتگاه سنندج در عملیات بیولوژیک سراسری استان افتتاح شد.
وی همچنین تولید و انتشار بیش از ۱۰ هزار محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی برای آگاهی‌بخشی به مردم و اطلاع‌رسانی درست را یکی دیگر از اقدامات سپاه دانست و ادامه داد: بکارگیری ۱۰ هزار و ۵۸ نفر، ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و موتور، مصرف ۳۷ هزار و ۳۰۰ لیتر مواد ضدعفونی و توزیع ۱۰ هزار و ۱۶۰ بسته بهداشتی و معیشتی از جمله اقدامات سپاه در عملیات سراسری دفاع بیولوژیک در استان بوده است.
سردار حسینی راه‌اندازی ۱۸ کارگاه تولید ماسک را یکی دیگر از اقدامات سپاه کردستان دانست و افزود: روزانه ۱۹ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که بخشی از آن به طور رایگان در مناطق محروم تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۸ هزار و ۵۳۵ بسته بهداشتی توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج در استان توزیع شده است، گفت: در مجموع بیش از ۸۴ هزار بسته بهداشتی بین مردم استان کردستان توزیع شده است.
وی در پایان یادآور شد: در خانه ماندن تنها راه قطع زنجیره ویروس کرونا خواهد بود که باید با توجه به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم.
انتهای پیام
captcha