وحدت ملی؛ مهم‌ترین راهکار مقابله با کرونا
کد خبر: 3889373
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

وحدت ملی؛ مهم‌ترین راهکار مقابله با کرونا

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مبارزه با کرونا نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری هرچه بیشتر است، گفت: وحدت ملی یکی از موضوعات حائز اهمیت در شرایط فعلی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 17 فروردین‌ماه در هشتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: تلاش‌ها و تعامل همگانی مردم و دستگاه‌های مختلف در سطح استان در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس ارزشمند و مثال‌زدنی است.

وی با اشاره به تلاش کادر علوم پزشکی استان کردستان افزود: کار و تلاش مجموعه علوم پزشکی از جمله پرستاران و پزشکان در مقابله با این ویروس مضاعف و دوچندان شده چون در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و این تلاش‌ها هیچوقت فراموش نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: امروز کرونا ویروس نه تنها کشور و استان ما بلکه کل جهان را درگیر کرده است و قطعا مقابله با آن نیازمند تمهدیدات و برنامه‌ریزی و همکاری و تعامل هرچه بیشتر دارد. اختلال تمام جهان توسط یک ویروس که با چشم قابل دیدن نیست، و با وجود تمام پیشرفت‌ها و سطح بالایی از تخصص  که دنیا درگیر آن است به نوعی نشان از عظمت و قدرت خداوند تبارک و تعالی است.واین هشداری است برای انسانها که بیشتر به خود بیایند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی اقدامات انجام شده دستگاه‌های مختلف در بحث مقابله با کرونا را نشان از اهمیت نظام به مساله سلامت مردم عنوان کرد و ادامه داد: همه توان خود را در این حوزه بکار گرفته‌اند و از خیلی از کشورهای دیگر نیز موفق‌تر عمل کرده‌ایم. وحدت ملی برای مقابله با ویروس کرونا یکی دیگر از موضوعات دارای اهمیت در این شرایط فعلی است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: با توجه به شیوع کرونا فشار اقتصادی به اقشار آسیب‌پذیر بیشتر شده و باید تدابیری برای از سرگیری فعالیت اقتصادی به ویژه کسبه و دستفروشان اندیشیده شود. پیش از آنکه مردم به ویژه اقشار ضعیف بیش از این بخاطر شیوع کرونا و تعطیلی بازار آسیب ببینند، باید زمینه فعالیت برخی اصناف و به ویژه کاسبان و دستفروشان را فراهم کرد.

آیت‌الله حسیینی‌شاهرودی ارائه آموزش‌های لازم در گستره بیشتر به مردم در راستای پیشگیری از این ویروس را ضروری خواند و گفت: باید این آموزش‌ها در قالب‌های مختلف به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: اگر مردم آموزش‌های لازم را در زمینه رعایت نکات بهداشتی و فاصله یک متری نسبت به هم ببینند فعالیت‌های اقتصادی و آئین دینی مانند نماز جمعه را در محیط باز و با رعایت پرتکل‌ها می‌توان از سر گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ضمن تأکید بر اعمال اقدامات سخت‌گیرانه برای پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: باید امکانات لازم برای قرنطینه افرادی که در خانه امکانات لازم را ندارند، اندیشیده شود تا زنجیره انتقال قطع شود. همچنین محدودیت تردد افراد غیربومی در مبادی ورودی توسط نیروی انتظامی و هلال احمر باید ادامه داشته باشد.

وی آموزش افرادی برای فعالیت در حوزه جلوگیری از تجمع‌ها را مورد تأیید قرار داد و گفت: توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه از دیگر نکات مهمی است که باید از تمام ظرفیت‌ها در این راستا استفاده شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی بیان کرد: باید از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در کنار حمایت‌های دولتی برای رفع مشکلات و نیازهای اقشار آسیب‌پذیر با مدیریت مناسب استفاده کرد.

وی در پایان یادآور شد: عادی کردن شرایط با کنترل مناسب و از سرگیری فعالیت‌های بخش تولید و غیره می‌تواند نقش مهمی در تقویت روحیه مردم و همراهی هرچه بیشتر آنها داشته باشد.

انتهای پیام
captcha