فعالیت ۵۸۷ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در کردستان
کد خبر: 3889570
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

فعالیت ۵۸۷ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در کردستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان از فعالیت ۵۸۷ کانون در کردستان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۸ کانون جدید در استان راه‌اندازی شد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: رویکرد کانون‌های مساجد از سال گذشته ستادی بوده و  براین اساس سند تحول راهبردی در ستاد تدوین و به کانون‌های مساجد ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد یکی از مراکزی است که در گام‌ها و اقدامات اسلامی و دینی نقش مؤثری دارند، افزود: در این راستا ستاد کانون‌ها تلاش می‌کنند فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌اش با ابلاغ این سند بیشتر رنگ و بوی الهی داشته باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کردستان به نقش آفرینی اجتماعی اعضای کانون‌های مساجد اشاره و عنوان کرد: یکی از رویکردهای ستاد کانون‌های مساجد برقراری اخوت ایمانی بین اعضای کانون‌های مساجد است.

وی با اشاره به اینکه در این سند به منظور نشان‌ دادن اهمیت مسجد و تقویت ارتباط اقشار مختلف جامعه با مسجد تولید محصولات دین‌محور در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: برنامه‌های آموزشی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و توانمندسازی مهارتی کودکان و نوجوانان در مساجد، برنامه‌های آموزشی برای خانواده‌ها به طور خاص مادران و توجه به عرصه بین‌الملل و ارتباط با مساجد کشورهای اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های سند تحول است.

گلباغی اعلام کرد: این سند از تمام مقدورات محله استفاده می‌کند و بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که اهالی مسجد دارند، تکیه می‌کند تا محله‌ای امن، بانشاط و سالم بر محور مسجد داشته باشیم.

وی به راه‌‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد در این راستا اشاره کرد و یادآور شد: یکی از ظرفیت‌های این سند این است که فضای رقابتی سالم بین افراد مسجدی و نیز بین مسجدها با هم ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha