شهادت اولین مدافع سلامت کردستان در سقز
کد خبر: 3889850
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

شهادت اولین مدافع سلامت کردستان در سقز

محمد یاراحمدی که از شاغلان بخش آی سی ‌یو بیمارستان امام خمینی(ره) سقز بود، پس از ابتلا به ویروس کرونا به شهدای مدافع سلامت پیوست.

شهادت اولین مدافع سلامت کردستان در سقزکرونا، ویروسی که با آمدنش تمام ابعاد زندگی انسان‌های جهان را تحت شعاع خود قرار داد و در این میان به کوچک و بزررگ، فقیر و غنی، خوب و بد رحم نکرد و ناجوانمردانه گل‌های باغ زندگی را چید که داغ از دست دادن آن‌ها هیچگاه فراموش نخواهد شد. در این بین هستند کسانی که هر روزعاشقانه‌تر از دیروز به جدال بیماری بروند و به کسانی که زخم خورده این ویروس هستند، امدادرسانی کنند تا سلامت شوند.

آری این زره‌پوشان خط مقدم مقابله با کرونا، کسانی جز کادر درمانی نیستند که فقط به عشق خدمت به هموطنان ایستاده‌اند تا خط مقدم مقابله با کرونا خالی نباشد. اما این ویروس منحوس به امدادگران راه زندگی نیز رحم نکرده و با گرفتار کردن هریک از آن‌ها در دام خود زخم جدیدی را بر دل تک‌تک ما می‌زند.

استان کردستان نیز دیروز داغدار یکی از شهدای راه خدمت و سربازان زرره‌پوش مقابله با کرونا بود، شهیدی که با مرگ خود جانی دوباره به بیماران بخشید و نشان داد که هرچند کار در این وادی بسیار خطرناک بوده اما از کوچکترین خدمتی دریغ نکرده‌ است. شهید محمد یاراحمدی، یکی از اعضای کادر درمان بیمارستان سقز که در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی خود نیز در دام این ویروس گرفتار شده بود بعد از چند روز جدال با بیماری جان خود را به جان‌آفرین تسلیم کرد و اولین شهید راه سلامت در استان کردستان شد.

تا آخرین نفس ایستاد و جنگید

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، محمد یاراحمدی را همکاری فرهیخته و جوان با آتیه و متعهد و فداکار خواند و اظهار کرد: این شهید گرانقدر در بیمارستان امام خمینی(ره) سقز شاغل بود که ساعت 1:15 بامداد دیروز، 18 فروردین‌ماه به علت نارسایی شدید تنفسی ناشی از بیماری کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

وی افزود: عروج همکار عزیز و گرانقدرمان که در جبهه نبرد بی‌امان با کروناویروس تا آخرین نفس ایستاد و جنگید، برای ما دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان بسیار سخت و جانکاه است، اما این واقعه به همه ما آموخت که کسانی که عهد خود را با خدایشان محکم بسته‌اند در راه نجات جان بیماران از هیچ کوششی فروگذار نکرده و همواره آماده جانفشانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان  یادآور شد: یاد و خاطره تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی همکار عزیزمان شهید «محمد یاراحمدی» در کنار سایر مدافعان سلامت استان کردستان، مخصوصاً در نجات جان بیماران کرونایی، همواره در یادها باقی خواهد ماند.

خبرگزاری ایکنای استان کردستان شهادت این مدافع سلامت را به خانواده گرانقدر ایشان و مردم استان کردستان تسلیت گفته و برای آن شهید علو درجات را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.

انتهای پیام
captcha