اجرای طرح «راهکار» در کانون‌های مساجد کردستان
کد خبر: 3895133
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

اجرای طرح «راهکار» در کانون‌های مساجد کردستان

مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از اجرای طرح ملی «راهکار» ویژه کانون‌های مساجد کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» پیرو بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای رزمایش مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان امسال در سطح کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح بیان کرد: طرح ملی «راهکار» با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، اعتمادسازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی را از رویکردهای این طرح برشمرد و افزود: کانون‌های مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت‌امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با کمترین مشکل و مانعی مواجه شده و گامی مؤثر و حرکتی جهادی را به انجام برسانند.

گلباغی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای، شامل هفت برنامه مسجد محور با موضوعات ایمان، همدلی، کار و ایثار و هفت برنامه خانواده محور با موضوعات خانه‌های نورانی، با کتاب در خانه، مثل مسجد، به توان مهربانی، به وقت لبخند،خانه‌ات آباد و کمک مؤمنانه در طرح ملی «راهکار» پیش بینی شده است.

وی مسجدسازی شامل پخش اذان و قرآن از گلدسته های مسجد، اجرای طرح تفسیر همراه در فضای مجازی، برگزاری منبر معنوی در فضای مجازی و ...، فضاسازی محله شامل راه‌اندازی کاروان فرهنگی در مناسبت و انجام تبلیغات محیطی با پیام‌های آموزشی، تبلیغی و فرهنگی، ارتباط مجازی، تکریم، مواسات شامل توزیع غذای گرم و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین، تولید، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی و ...، آموزش مجازی را از جمله فعالیت‌های مسجد محور این طرح برشمرد.

گلباغی همچنین به فعالیت‌های خانواده محور اشاره و اعلام کرد: برگزاری محفل تلاوت در منزل، شرکت در مسابقه مجازی تفسیر کوتاه در سامانه بچه‌های مسجد، تدبر در قرآن، جلسات حفظ قرآن در سطح خانه‌های نور، کتابخوانی در منزل، خلاصه‌نویسی و برداشت از کتب مطالعه شده، استفاده از کتاب‌های الکترونیکی، واسطه‌گری در امر خیر، راه‌اندازی مشاغل خانگی، اجرای سرگرمی‌های سالم و شادی‌بخش خانوادگی، آماده‌سازی اقلام بهداشتی و توزیع سبد مصرفی خانوار و توزیع آن، کمک مالی به افراد آسیب‌پذیر در دوران شیوع کروناف انجام خرید سالمندان و آماده‌سازی بسته‌های سحر و افطاری نیز از جمله فعالیت‌های بسته خانواده محور است.

وی بیان کرد: کانون‌های مساجد، ائمه جماعات و می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir، عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، با جوایز این طرح اشاره کرد و افزود: در سطح کانونی طرح ملی راهکار به 114 کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد و در بخش شرکت‌کنندگان  نیز به 114 فیلم و عکس برگزیده ارسالی (خانواده‌ها،ائمه جماعات، اعضای کانون و...) در قالب پویش مردمی بچه‌های مسجد جایزه تعلق می‌گیرد.

گلباغی یادآور شد: بارگذاری اطلاعات گزارش‌ها و آثار تولید شده در سامانه بچه‌های مسجد بخش طرح ملی «راهکار» ضروری بوده و در کسب امتیاز و ارزیابی کانون لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام
captcha