خردسال‌ترین جزءخوان قرآن کریم در کشور را بشناسید
کد خبر: 3896028
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

خردسال‌ترین جزءخوان قرآن کریم در کشور را بشناسید

«امیرحسین بختی» طی سه سال اخیر و با وجود سن کم در جزءخوانی قرآن کریم در مساجد تبریز حضور دارد و به عنوان خردسال‌ترین قاری در ایام ماه مبارک رمضان در کشور معرفی شده است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: معصومه درخشان - «امیرحسین بختی» ۱۰ساله، در کلاس چهارم مدرسه صدرای ۳ مشغول به تحصیل است، در سال ۹۶ و در سن هشت سالگی بنا به اجازه استاد مرحوم فرهاد موذن  جزو قاریان  جزء خوان مسجد رسول الله در ایام ماه مبارک رمضان قرار گرفت و جزء ۳۰ را قرائت کرد.

در سال ۹۷ جزء یک و ۳۰ را تلاوت کرد و در سال ۹۸ نیز جزء، ۶، ۲۹ و ۳۰ را قرائت کرد.

امیرحسین بختی کودک چهار ساله‌ای بود که بنا به احساس وظیفه والدین خود برای تربیت و پرورش قرآنی فرزندشان در موسسه جامعه القرآن تبریز به آموزش و یادگیری قرآن کریم مشغول شده و در ابتدا زیر نظر خانم  خردیار قرآن کریم را به صورت اشاره یاد گرفته و بعد کم‌کم حروف الفبا را با آموزش‌های خانم زارعان می‌آموزد به طوری که  به مدرسه نمی‌رفت ولی می‌توانست قرآن کریم  را بخواند و بعد در جامعه القرآن زیر نظر خانم رحیمی حفظ را شروع و دو جزء از قرآن کریم را حفظ  می‌کند.

موسسه قرآنی «آوای آسمانی تبریز» دومین موسسه قرآنی بود که امیرحسین  برای آموختن و یادگیری قرآن کریم آنجا ثبت‌نام کرده و زیر نظر استاد راثی سه جزء قرآن کریم را حفظ می‌کند  و بعد از آن به موسسه قرآنی نور رفته و بقیه را  زیر نظر استاد سینا طباخی حفظ کرده و اکنون 11 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده است و در حال حاضر تثبیت و مرور محفوظات قبلی از مهم‌ترین برنامه روزانه وی به شمار می‌رود به طوری که هر روز یک صفحه حفظ و یک جز هم مرور می‌کند.

امیرحسین علاوه بر حفظ قرآن کریم در زمینه قرائت نیز فعال بود و اولین استاد قرائت امیرحسین در رشته تحقیق مرحوم استاد فرهاد موذن  بوده که همزمان با قرائت در جلسه عمومی استاد موذن در مسجد رسول الله واقع در کوی دانشگاه حضور پیدا می‌کرد و اکنون در مجمع قاریان تبریز ادامه قرائت را  زیر نظر استاد حسین قربانی کار می‌کند.

امیرحسین در قرائت تاکنون  از سبک استادان مصری همچون عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل غلوش و استاد محمود علی البنا تقلید کرده و این سبک‌ها  از جمله سبک‌های قرائت وی به شمار می‌رود.

امیرحسین با سن و سال کم خود  علاوه بر قرائت و حفظ قرآن در زمینه اذان و ابتهال نیز فعال است و در سال ۹۷ در مسابقات اذان و ابتهال رتبه دوم را کسب کرده است و در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب که  در روز نیمه شعبان سال 98 برگزار شد از وی تجلیل به عمل آمد.

" سرمایه‌گذاری روی کودکان همیشه با صرف پول نیست بلکه وقت و زمان گذاشتن برای خانواده و تربیت دینی و قرآنی کودک از میلیون‌ها تومان پول و اعتبار، ارزش بیشتری دارد" این عبارت جمله‌ای است که عبدالرضا بختی  پدر امیرحسین بر آن تاکید می‌کند.

پدر امیرحسین به خبرنگار فارس در تبریز می‌گوید: در اوضاع کنونی که آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و مخصوصا کودکان و نوجوانان را با خود درگیر کرده است وقت گذاشتن برای خانواده و فرزندان آنها را از آسیب‌ها حفظ می‌کند، بنابراین من معتقدم سرمایه‌گذاری روی کودکان تنها به مفهوم اعتبار و هزینه کردن برای آنها نیست بلکه باید پدر و مادر نیز در کنار فرزندان خود باشند.

وی ادامه داد: چون ما یک خانواده مذهبی هستیم سعی و تلاش زیادی کردیم تا فرزندانمان نیز با این فضای معنوی و ملکوتی آشنا شوند. به گونه‌ای که اکنون پسرم امیرحسین یک پای ثابت هیئت‌ها بوده و قرآن می‌خواند و برنامه‌های مختلفی در مساجد و هیئت‌ها انجام می‌دهد.

بختی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و دینی امیرحسین اظهار داشت: تاکنون پسرم بیش از ۱۵ سفر تبلیغی برای اجرای برنامه دینی و قرآنی به شهرها و روستاهای استان آذربایجان‌شرقی  داشته است و یک بار نیز از یکی از شهرستان‌های شمال کشور برای اجرا برنامه دعوت شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ظرفیت فضای مجازی را فرصت بسیار خوبی برای تعامل چهره‌های قرآنی با همدیگر ذکر کرد و افزود: شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به ما می‌دهند تا با تشکیل گروه‌های خانوادگی با همدیگر گفت‌وگو کنیم، فعالان قرآنی در یک گروه مشترک با همدیگر ارتباط داشته و سی‌دی‌ها و ابزارهای آموزشی را با همدیگر به اشتراک بگذارند. البته در کنار آن فضای مجازی برخی آسیب‌ها را نیز به دنبال دارد که کاربران باید هوشیار بوده و دقت کافی را داشته باشند.

پدر امیرحسین در ادامه با ارزیابی فضای قرآنی شهر گفت: خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی خیلی خوبی در شهر صورت می‌گیرد، موسسات قرآنی افزایش پیدا کرده و استقبال خانواده‌ها زیاد شده و چهره‌های جدید و پر استعداد قرآنی شکوفا می‌شوند.

عبدالرضا بختی با اشاره به حضور امیرحسین در مراسم ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان افزود: طی سه سال متوالی امیرحسین با کسب اجازه از مرحوم استاد موذن در جزء خوانی قرآن کریم به صورت ترتیل حضور داشت و در این سال‌ها به عنوان خردسال ترین کودک جزء خوان قرآن کریم در کشور معرفی شد. ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا چون محافل قرآنی  و ترتیل خوانی در مساجد برگزار نمی‌شود نتوانسته‌ایم امسال حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر پسرش ادامه داد: امیرحسین یک بار در مسابقات اذان تحت عنوان«شوق تلاوت » در تبریز رتبه دوم را کسب کرد، همچنین در مسابقات شهرستان اهر روستای «یوزباشلو» در مسابقات اذان رتبه اول را به دست آورد که بعد از کسب رتبه اول  به مشهد رفتیم.

شنیدن خاطره سفر به مشهد و حضور در کلاس‌های استاد فاطمی نیز خالی از لطف نیست که پدر امیرحسین به ذکر این خاطره پرداخت و گفت: در سال ۹۷ بعد از اینکه پسرم در مسابقات اذان رتبه دوم را کسب کرد ما خانوادگی به مشهد مقدس رفتیم، یکی از روزها در جلسه قرآن استاد فاطمی در مشهد شرکت کردیم، من از استاد فاطمی درخواست کردم اجازه دهد امیرحسین در آن جلسه قرآن بخواند ولی استاد فاطمی چون شناختی از امیرحسین نداشت اجازه نداد تا او قرآن بخواند، بعد از اتمام جلسه پسرم یک فراز از قرآن را به صورت خصوصی برای استاد فاطمی قرائت کرد. استاد خیلی خوشش آمده بود جلسه دوم خودش از امیرحسین درخواست کرد تا قرآن بخواند، برای جلسه سوم نیز ما را دعوت کرد تا در این جلسه قرآنی حضور داشته باشیم ولی دیگر وقت ما برای ماندن در مشهد مقدس تمام شده بود و به ناچار باید بر می‌گشتیم.

وی موفقیت‌های پسرش امیرحسین را مدیون زحمت‌های همسرش عنوان کرد و گفت: اگرچه من سعی می‌کنم وقت و فرصت زیادی برای آنها صرف کنم ولی قطعا زحمت اصلی بر دوش مادر امیرحسین است چرا که او در ساعت‌های مختلف امیرحسین را به صورت منظم به کلاس‌ها برده و تا زمان تمام شدن کلاس انجا حضور دارد تا با همدیگر برگردند.

 

منیژه بختی مادر امیرحسین نیز از اینکه تمام تلاش و کوشش خود را برای داشتن فرزندان قرآنی به کار گرفته است احساس خوشحالی کرده و می‌گوید: امیدوارم این فعالیت‌ها مورد رضایت خداوند بوده و ما نیز روسفید باشیم.

وی با اشاره به عمل کردن به آیات قرآنی توسط پسرش می‌گوید: امیرحسین آیات موضوعی قرآن را به خوبی یاد گرفته و به آنها عمل می‌کند.

مادر امیرحسین آرزو دارد پسرش حفظ کل قرآن کریم را به اتمام رسانده و بعد از آن نیز  حفظ ادعیه‌ها را آغاز کند.

 

امیرحسین یک خواهر کوچک‌تر از خود به نام " ائل آی " دارد که او نیز از  پنج سالگی در موسسه جامعه القرآن آموزش قرآن را به زبان اشاره آغاز کرده و با یاد گرفتن حروف الفبا و روخوانی و روان خوانی قرآن اکنون در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت می‌کند.

ائل آی خواهر امیرحسین ۹ سال داشته و دانش‌آموز کلاس سوم دبستان  در مدرسه خاتم النبیین است  خواهر امیرحسین هم پا به پای امیرحسین در کلاس‌های قرآنی شرکت کرده و الان تقریبا سه جزء از قرآن کریم را حفظ کرده و هر روز نیم صفحه حفظ و یک جز هم مرور و تثبیت می‌کند.

امیرحسین در پایان با زبان کودکی می‌گوید: لطفا بنویسید که من از همه استادان قرآن خود استاد فرهاد موذن، خانم رحیمی و خانم زارعان، استاد راثی، افشان و بنازاده، استاد صادقی و طباخی و همه استادان قرآنی  تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha