عادی‌سازی ارتباط با اسراییل با موازین اسلام همخوانی ندارد
کد خبر: 3900595
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

عادی‌سازی ارتباط با اسراییل با موازین اسلام همخوانی ندارد

امام جمعه موقت شهر سقز با انتقاد از رویه برخی ممالک اسلامی در همکاری و همدستی با رژیم صهیونیست و استکبار جهانی گفت: کشورهای که به دنبال عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل و استکبارجهانی هستند، این امر با موازین اسلامی همخوانی ندارد.

ماموستا محمود ابن خیاط، امام جمعه موقت شهر سقز در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، فریاد دادخواهی ملت فلسطین را به جهانیان رساند.
وی با اشاره به اینکه امروز مسلمانان و حتی غیرمسلمانان در روز قدس به حمایت از مردم مظلوم فلسطین برمی‌خیزند، افزود: این حضور میلیونی در راهپیمایی روز قدس موجب دلگرمی مسلمانان فلسطین شده و پیام شکست دشمنان اسلام در برابر صفوف متحد مسلمانان را به دنبال دارد.
ماموستا ابن‌خیاط دفاع از ملت ستمدیده فلسطین را وظیفه تک‌تک مسلمانان دانست و بیان کرد: همانگونه که خداوند متعال در آیه 81 سوره اسراء می‌فرماید: «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا؛ و بگو: حق آمد و باطل نابود شد؛ بی‌تردید باطل نابود شدنی است». پیروزی از آن حق و حقیقت است.
وی با تأکید بر اتحاد و یکپارچگی مسلمانان اعلام کرد: اگر مسلمانان متحد و یکپارچه و با تکیه بر ایمان و اعتقاد قلبی در کنار هم باشیم، قطعا پیروزی متعلق به مسلمانان و جهان اسلام خواهد بود.
امام جمعه موقت شهر سقز عنوان کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید: «کسی شب را به صبح برساند ولی نسبت به موضوع و مشکل برادر دینیش بی‌اهمیت باشد، مسلمانان نیست».
دین اسلام هرگز حرکت در مسیر ظلم را قبول ندارد
وی افزود: دین اسلام هرگز حرکت در مسیر ظلم را قبول ندارد و همواره بر حمایت از مظلوم در برابر ظالم دستور داده است، مسلمانان زمانی می‌توانند دشمنان را به زانو درآورند که با هم متحد و یکپارچه باشند.
ماموستا ابن‌خیاط با بیان اینکه دشمنان اسلام به خوبی می‌دانند در صورت اتحاد جهان اسلام شکست آنها قطعی است، عنوان کرد: به همین واسطه تمام توان خود را بر ایجاد شکاف و تفرقه بین جهان اسلام به کار گرفته و در این مسیر برخی کشورها را نیز همراه خود ساخته‌اند.
وی با انتقاد از رویه برخی ممالک اسلامی در همکاری و همدستی با رژیم صهیونیست و استکبار جهانی گفت: کشورهای که به دنبال عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل و استکبارجهانی هستند، این امر با موازین اسلامی همخوانی ندارد.
امام جمعه سقز تأکید کرد: این کشورها باید هرچه زودتر به صف مبارزه با استکبار و اسرائیل که دشمنان اصلی مسلمانان هستند، بازگردند چراکه اسلام سکوت در برابر دادخواهی مظلوم را هیچگاه نپذیرفته است.
وی افزود: امروز دشمنان سعی دارند از شرایطی که به واسطه ویروس کرونا در جهان حاکم شده به نوعی بین مسلمانان شکاف ایجاد کرده و اتحاد ما را خدشه‌دار کنند، تا بتوانند به اهداف شومی که علیه مسلمانان به ویژه مردم بی‌گناه فلسطیین دارند، برسند.
معامله قرن نقطه شروع اقدامات استکبار جهانی علیه مسلمانان است
وی با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم از دستورات مهم دین اسلام است، گفت: امروز دشمنان اسلام به نام معامله قرن می‌خواهند خاک فلسطین را بگیریند و بیت‌المقدس را که قبله اول مسلمانان است به مرکز حکومت اسرائیل تبدیل کنند البته این نقطه شروع آنها برای برداشتن گام‌های بزرگ‌تر علیه جهان اسلام است.
ماموستا ابن خیاط با تأکید براینکه مسلمانان جهان باید هوشیار باشند و با اتحاد این توطئه دشمنان را نقش‌ برآب کنند، یادآور شد: خاک فلسطین خاک مسلمانان و بیت المقدس قبله اول مسلمانان است همه مسلمانان باید برای دفاع از آن یک صدا و متحد شوند.

انتهای پیام
captcha