کرونا؛ سبک جدید از مبارزه علیه اسرائیل خلق خواهد کرد
کد خبر: 3900678
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

کرونا؛ سبک جدید از مبارزه علیه اسرائیل خلق خواهد کرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همانگونه که امروز کرونا سبک زندگی جدیدی را برای ما تعیین کرده است، امروز یک سبک جدیدی از مبارزه علیه اسرائیل هم در روز قدس خلق خواهد شد که ماندگارتر از هر سال خواهد بود.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس به دستور حضرت امام (رضوان الله علیه) تاکنون تأثیرگذاری خاصی را در سطح جامعه جهانی داشته است.
وی افزود: فلسطین و قدس یکی از محورهای بسیار مهم در وحدت امت اسلامی است چراکه بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان و مکان معراج پیامبراکرم(ص) بوده و به همین دلیل از جایگاه بسیار ویژه‌ای بین مسلمانان برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: برهمین اساس به جز کشورهایی که خائن به ملت فلسطین بوده و با رژیم اسرائیل در ارتباطند، تمام مسلمانان جهان رژیم صهیونیستی را با عنوان رژیم غاصب می‌شناساند.
فلسطین؛ محور وحدت امت اسلامی
وی با اشاره به اینکه محور چندین کنفرانس وحدت اسلامی، مسجد الاقصی و فلسطین بوده است، عنوان کرد: تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی بر روی مسئله فلسطین با هم وحدت دارند لذا یک محور جدی در وحدت امت اسلامی است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: مسئله فلسطین امروز موجب شده تا حماس با مشارکت حزب‌الله، ایران و یمن برادروار جبهه مقاومت را تشکیل داده‌ند که جبهه مقاومت امروز ثمرات بسیار وسیعی را در مقابله با اسرائیل و مسئله فلسطین در سطح منطقه داشته است.
وی با اعلام اینکه امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به مسئله فلسطین اهمیت‌ می‌داد، اعلام کرد: این اهمیت تا حدی بوده که در آن زمان امام خمینی(ره) اجازه داده بود تا از سهم امام و خمس پرداختی، برای مسئله فلسطین هزینه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اعلام اینکه امام راحل مسئله فلسطین را یک مسئله اسلامی می‌دانست، افزود: در این راستا هیچ فرد مسلمانی نمی‌تواند نسبت به مسئله فلسطین دغدغه‌مند نباشد.
نفرت جهانی نسبت به اسرائیل ایجاد شد
وی ادامه داد: اعلام جمعه آخر رمضان با عنوان روز قدس در این 42 سال پیشرفت بسیار خوبی داشته و اگر در اوایل انقلاب فقط در ایران این راهپیمایی برگزار می‌شد اما امروز در سراسر جهان، اسرائیل را محکوم می‌کنند چراکه مشروعیت اسرائیل را امام راحل زیر سؤال برده است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: رژیم غاصب اسرائیل قصد داشت تا با همکاری کشورهای عربی و با انتقال پایتخت و سفارتخانه خود به بیت‌المقدس، مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارد اما با نامگذاری روز قدس توسط امام راحل نه تنها فلسطین فراموش نشد بلکه نفرت جهانی نسبت به اسرائیل ایجاد شد و امروز حتی خود یهودی‌ها علیه صهیونیست‌ها تظاهرات می‌کنند.
وی تأکید کرد: این ایستادگی امام راحل نگذاشت که فلسطین نابود شود و امروز به برکت همین امر، مردم فقط ایستادگی مردم غزه و حماس در مقابل اسرائیل کفایت می‌کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بشارت نابودی رژیم غاصب صهیونیست را می‌دهد.
قدس و مسجد الاقصی هیچگاه فراموش نخواهند شد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه قدس و مسجد الاقصی هیچگاه فراموش نخواهند شد، تأکید کرد: اگرچه امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم نمی‌توانند با حضور در خیابان‌ها خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام کنند اما ابتکاراتی را در فضای مجازی و جامعه شاهد هستیم که هر کدام ماندگاری خاصی داشته و روز قدس را ماندگارتر خواهد کرد.
وی به غرس چند نهال زیتون در سنندج در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اشاره کرد و عنوان کرد: پیام روز قدس این است که رژیم صهیونیستی باید نابود شود و فلسطین به مردم مظلوم فلسطین واگذار شود.
جاودانه‌تر شدن یاد و خاطره فلسطین در ذهن‌ها
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه صدور بیانیه‌های مختلف، تولید و پخش کلیپ‌هایی در فضای مجازی، پخش سخنرانی‌ها و ... از اقداماتی است که امسال به مناسبت روز قدس انجام شده است، افزود: هیچگاه نباید اجازه دهیم مسئله فلسطین کم‌رنگ شود و باید تلاش کنیم یاد و خاطره فلسطین در ذهن‌ها جاودانه‌تر شود.
وی افزود: امروز «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری در مورد مسئله فلسطین بیشتر نمود دارد لذا هر فرد باید برای نشان دادن حضور خود در روز قدس و اعلام خشم و انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیست، هر کاری که می‌تواند انجام دهد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: همانگونه که امروز کرونا سبک زندگی جدیدی را برای ما تعیین کرده است، یک سبک جدیدی از مبارزه علیه اسرائیل هم در روز قدس خلق خواهد شد که ماندگارتر از هر سال خواهد بود.

انتهای پیام
captcha