همدلی و برادری راهکار رفع مشکلات جامعه بشری است
کد خبر: 3901132
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

همدلی و برادری راهکار رفع مشکلات جامعه بشری است

امام جمعه سنندج راهکار رفع مشکلات جامعه بشری را همدلی، برادری و همکاری دانست و گفت: با توجه به اینکه امروز بیماری خطرناک کرونا جامعه بشریت را درگیر کرده است لذا غمخوار همدیگر بودن و دستگیری از نیازمندان راه برون رفت از این دوران است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع سنندج، با تبریک فرا رسیدن عید فطر به مسلمانان جهان اظهارکرد: اتحاد، یکدلی، مودت، رحم، عدالت و رفع تبعیض، تعصب و تکبر به بشریت از پیام‌های اصلی دین اسلام و قرآن کریم است.
وی راهکار رفع مشکلات جامعه بشری را همدلی، برادری و همکاری دانست و افزود: با توجه به اینکه امروز بیماری خطرناک کرونا جامعه بشریت را درگیر کرده است لذا غمخوار همدیگر بودن و دستگیری از نیازمندان راه برون رفت از این مشکل است.
امام جمعه سنندج بیان کرد: ملت ایران در این ایام به خوبی نشان دادند که یار و غمخوار یکدیگر بوده  و با الگوگیری از گذشته در دوران بحران به یاری یکدیگر می‌شتابند و از هیچ تلاشی برای کمک به همنوعان فروگذار نمی‌کنند.
وی قرآن را کتاب جامع یادگیری درس اخلاق برای تمام جوامع بشری  دانست و عنوان کرد: خداوند برکت و امتیاز قرآن و ماه رمضان را به امت اسلامی عطا کرده است تا در سایه آن به درجه والای بندگی واقعی پروردگار برسیم.
ماموستا رستمی اسلام را دین عدالت و مودت و مساوات عنوان و اعلام کرد: در دین اسلام، هیچ تفاوتی بین عرب و عجم وجود ندارد و تنها تقوا و پرهیزگاری زمینه‌ساز برتری انسان‌ها بر یکدیگر عنوان کرده است.
امام جمعه سنندج به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر هم اشاره کرد و یادآورشد: ملت ایران و رزمندگان، عزت‌مندانه و با شرافت، در برابر ۳۷ کشور دنیا ایستادند و اجازه ندادند در دوران جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.
انتهای پیام
captcha