پویش نامه‌ای به سردار آسمانی و ایجاد جرقه نویسندگی در کودکان
کد خبر: 3901416
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
رحماندوست مطرح کرد:

پویش نامه‌ای به سردار آسمانی و ایجاد جرقه نویسندگی در کودکان

مصطفی رحماندوست یکی از داوران نهایی پویش نامه‌ای به سردار آسمانی، گفت: حوصله قلم به دست گرفتن و نوشتن، موضوع کم اهمیتی نیست؛ همین که این کودکان قلم به دست گرفتند و نوشتند، یعنی گام اول را برداشته‌اند.

پویش نامه‌ای به سردار آسمانی و ایجاد جرقه نویسندگی در کودکانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان درباره داوری آثار رسیده به بخش نهایی پویش نامه‌ای به سردار آسمانی، گفت: نویسندگی راهی نیست که بشود یک شبه و با هواپیما آن را پیمود، بلکه باید پله به پله و آهسته آهسته قدم در این مسیر نهاد؛ باید خواند و خواند و خواند و نوشت و حتماً در جلسات نقد داستان شرکت کرد.

وی افزود: آن‌هایی که قلم به دست می‌گیرند، راه درازی در پیش دارند و شرکت در چنین پویش‌ها و جشنواره هایی، نخستین قلقلک‌ها و خواستن‌ها برای نویسنده شدن است؛ مهم این است که جامعه مقابل راه این نوقلمان چه قرار دهیم؛ اگر در این مسیر، آموزش درست و هدایت وجود داشته باشد، احتمالاً شاعر و نویسنده می‌شوند در غیر این صورت این استعداد‌ها نهفته می‌ماند.

شاعر مجموعه قصه‌های «پنج انگشت» با اشاره به داوری ۷۲ اثر رسیده به بخش پایانی پویش گفت: متأسفانه بسیاری از آثار دچار آفت تبلیغات شده بودند. برخی هم خیلی خوب آغاز شدند، اما در ادامه تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفتند. 

وی تأکید کرد: آنچه رادیو و تلویزیون می‌گوید و روزنامه‌ها تیتر می‌کنند، زبان بچه‌ها نیست، اما متأسفانه بچه‌ها فکر می‌کنند اگر از آن‌ها استفاده کنند، حتماً برنده می‌شوند. البته حدود 10 اثر هم بود که بدون شعارزدگی نوشته شدند؛ انگار کودک نویسنده پیش سردار رفته بود، بدون واسطه رسانه‌ها با او قدم زده بود و تجربیات خودش را نوشته بود.

یادآور می‌شود؛ پویش نامه‌ای به سردار آسمانی ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد و پس از داوری آثار و معرفی برگزیده‌ها، برترین آثار دریافتی در قالب یک مجموعه کتاب منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha