شرکت ۷۰۰ دانش‌آموز کردستانی با نیاز ویژه در پویش «دقیقه‌ای برای سلامتی»
کد خبر: 3901559
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

شرکت ۷۰۰ دانش‌آموز کردستانی با نیاز ویژه در پویش «دقیقه‌ای برای سلامتی»

رئیس آموزش‌ و‌ پرورش استثنایی کردستان از شرکت ۷۰۰ دانش‌آموز در پویش «دقیقه‌ای برای سلامتی» در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان، با برشمردن ورزش به عنوان پدیده‌ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، اظهار کرد: زمینه‌سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در مدارس مجازی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان فراهم شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامه های پیشگیری از کم تحرکی دانش آموزان گفت: فعالیت های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد، قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان، با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، بیان کرد: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه و حفظ نشاط و شادابی دانش آموزان درس تربیت بدنی به عنوان جزئی لاینفک از نظام آموزش و پرورش مانند سایر دروس در ایام تعطیلات در مدارس مجازی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، عنوان کرد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

رنجبر اعلام کرد: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش‌وپرورش بر حوزه‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه می‌باشد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یادآور شد: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام
captcha